lite kan jag!

vi håller på med en massa litteratur grejer och skit i skolan. känner inte igen en kotte av namnen.. selma lagerlöf och gustaf fröding. Åh gustaf fröding känner jag igen, min farmor och farfar hade en sådan dikt som han har skrivit på sin toalett i källaren när vi var små. den läste man ungefär varje gång man satt där och tyckte ju den var rätt rolig när man var i den åldern.

såhär går den.


Jag skiter i ära rykte och namn
jag skiter i heder och pengar
jag skiter i männens ljuvliga famn
och i deras varma sängar
jag skiter i varmt
jag skiter i kallt
jag tro ta mig tusan jag skiter i allt
och kunde jag skita pengar av guld
skulle jag betala hela min skuld
aldrig mer arbeta och slita
utan bara sitta här och skita!


kanske något stavfel här och där, men det är så jag minns den! haha.. min svenska lärare blev lite stolt över mig hoho


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0