tur man är händig

 
 
idag är jag tydligen ledig, tjoho vad skönt! endå går man runt med den där jobbiga känslan, hur länge är jag ledig, hur ska jag jobba imon.. det tar på en att vara timanställd, både mentalt och fysiskt. dock sista veckan nu, för nästa vecka och 10 veckor framåt går jag på mitt sommarlov, på ett och samma ställe.

med kläder som är för stora, inga direkt kläder i butiker som faller mig i smaken, blir att sy egna eller göra om. fick en massa klänningar av mamma som hon inte använde, men som passade mig perfekt! men hur svårt kan det vara att hitta en helt vanlig svart klänning??! sjukt svårt tydligen. antingen dyr, eller inte precis som jag vill ha den, volanger, paljetter och sådant skit på. för faaan! fick sy mig en egen. gratis! (för tyget har jag fått av mormor, svarta)
och den andra blåa jeansklänningen, mamma hade köpt av en på jobbet, se bild nedan. men hon hade aldrig använt den (och skulle nog aldrig gjort det :p) så jag fick den och sydde om á la my styyle. dock fattas 1kg tygmärken.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0