kaotiskt inlägg like my style

 
äntligen är våren här! våren är bästa årstiden på året. bästa tiden helt enkelt. man har sommaren och pattsvetten framför sig. jag second hand shoppar endel, här ovan ser ni mina senaste kap, strykjärn, blompall och världens finaste picknick-korg!
 
trots vår är jag lite arg och ledsen idag. arbetsförmedlingen är ett rent jävla påhitt! jag borde kanske gå dit men en liten djävul på min axel säger att jag inte ska visa intresse för dom så därmed kan jag vänta lite att gå dit. med risk att a-kassan blir arga. men jag jobbar i stort sett varje dag nu och har 9 veckors sommarjobb framför mig. så pengarna som rullar in tjänar jag mest ihop själv.
 
jag är glad och tacksam att jag har min fina älskling. och min familj givetvis. det är trots allt dom jag lever för. trots allt dom som gör att jag har hoppet kva.
ibland är det hopplöst. det känns som allting här i världen går emot mig.
endel glider med livet som på en räkmacka, jag fastnar alltid i den jävla leverpastejen och trots att jag inte är (längre) någon optimist som letar fel och brister på vardagen så snubblar jag alltid över svåra, jobbiga och krångliga, inte minst problem för ett enkelt levende.

vid det här laget borde jag lärt mig att leva med mig själv och att jag aldrig kommer få det lätt. det är svårt. men en sak har jag lärt mig och det är att livet är så orättvist.

jag har det ganska bra om man gemför, det finns alltid dom som har det värre. Jag kan inget annat än att tycka synd om mig själv och alla andra där ute som har det värre. vi ska hela tiden vara starka och kämpa när många andra bara glider med utan problem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0