Blä

"nu ska jag vara nykter resten av månaden" eller "nu ska jag inte dricka förens den festen, och då ska jag va skitfull" 

Jag slutade så gott som att dricka alkohol den 9 oktober 2012 sista dagen jag drack var den 8 oktober då jag var hos en kompis som fyllde år, jag blev inte speciellt full, då jag enda gången varit "full" är på min student 10 juni 2011. Jag ser ingen charm i alkoholen, tycker det mest förstör både för mig själv och personerna i min omgivning. 

Men men efter det har jag druckit kanske sammanlagt 4 cider någon shot och kanske en liten grogg eller liknande. Under olika tillfällen, alltså uppdelade gånger på typ 4 gånger under ca 1 års tid! 

Jag är av den personliga åsikten att jag tycker stor del av alkoholen bör förbjudas. Eller att dom som säljer inte säljer mer när dom ser personerna inte bör dricka mer. Men helst borde du sluta dricka efter x antal öl om du har något jävla SUNT FÖRNUFT! Det är såå tråkigt att umgås med folk som är fulla, säger saker som dom annars inte hade gjort, är blödiga och flörtiga bla bla etc... 

Jag vet inte om jag är någon superewoman och tycker jag är ascool för att jag klara mig utan alkoholen eller om det är fel på alla andra? 
Jag menar inte att dra alla över en kant, för visst fan är det trevligt och ta ett glas vin och sitta och snacka skit med tjejpolarna! Om ni missförstå mig så gör ni det för att ni vill det. 

Ni fattar inte det, att alkohol är livsfarligt för kroppen! JUST DET! LIVSFARLIGT! Du kan DÖ! DÖ! Och jag öberdriver inte. Sen blir du dum i huvudet också, men det ville du visst. Just det.

Jag kan tycka alkohol är värre än rökning. För personer som röker brukar oftast ha mer respekt än folk som dricker alkohol. Fast då ska jag säga att jag avskyr rökare, sluta rök för fan! 

Idag spyr jag över alla alkoholdrickare och rökare men det är riktat mot alkohol och tobak över största allmänhet. Inte mot dig! 

Och detta är min blogg så här skriver jag det jag måste ibland för att få ur mig mina tankar. 

Dessutom är det sjuuukt mycket socker/kolhydrater och andra gifter i alkohol, du blir tjock och hjärncellerna försvinner. 

Blä /Emma 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0