jul jul ge mig

jag är en sån människa som börjar lyssna på julmusik redan i september

jag är som lyckligast när julmusiken spelas och man är tillsammans, äter lussekatter och inte gå ut merän när man behöver ta sig någonstans. gå och handla julklappar, slå in i fint paketpapper, gömma undan runt om i hemmet och bara gå och tissla och tassla, gissa och filurar om vad vi har köpt till varandra.

     


jag är ett decemberbarn, tack och lov det! nej jag ljög.. men det är väl därför jag är så decembersjuk antar jag, inte hade december varit lika bra om jag inte fyllde år då. (inte egotänk där inte!)

jag menar att på december månad händer det så mycket.

3 december jag fyller år
13 december lycia
23 december pappa fyller år
24 december julafton

och dom andra 20 dagarna innan jul är bara en sån underbar väntat, julstressen kommer och vi ska handla klappar! december går snabbt som jag vet inte vad. hösten är bara en lång dryg väntan på det bättre tycker jag.. hatar hösten.

och efter jul och jullovet börjar skolan igen, men inte iår . vi dra ut på praktik då börjar våren närma sig , sakta men säkert.. och det går bara emot ljusare tider, studenten och sommaren..

åh jul hihi jag längtar, dock ska jag dra till thailand den 21 i år. men den 3e tatuerar jag hela armen, och ha stort partaj för mig i en lokal vi hyrt. men annars är julen bäst!

men bästa låten är självklart Fairytale of new york med pogues!
jag har sett the pogues. det var hel grymt. och förresten, kirsty som sjunger med i denna. bara året efter eller var det var så drunknade hon. hemskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0