ett nytt mål

foten är fortfarande paj, ja om man kan säga så.. ska tillbaka till doktorn imon och lägga om såret. blir pencilin i 10 dagar morgon, middag och kväll.. jaja bara att gilla läget, det kunde varit värre?

igårkväll fick jag ett återanfall jag låg och grät enstund, kan tyckas låta löjligt men jag har inte världens bästa självförtroende och det är ofta en stor anledning till att det ibland blir lite tjaffs mellan mig och min älskade, jag förstår inte trots våra snart 2 år tillsammans varför han är med mig och blabla... jag grät för att jag känner mig så jävla ful, fet och äcklig helt enkelt!  och känns som ingenting kan jag göra åt att.

därför bestämde jag mig idag att nu har jag bytt projektarbete från körkortsgrej till gå ner i vikt. jag ska köpa kort på wellness så fort förkylningen är väck och foten är läkt. jag ska gå ner 10 kilo tills den 3 december. det är 10 veckor. 1 kilo i veckan, miinst. men om det är mer är ju bara plus. jag börjar med att lägga upp ett mål till december och sen förlänge om jag känner för det då. hoppas på det.

jag vore hemskt glad i om ni alla mina fina vänner stöttade mig i detta och hänger gärna med mig och träna. malin k du är redan planerad i detta, du ska följa med mig, eller rättare sagt jag ska följa med dig till wellnes tänkte jag! :)

blir genast lite gladare när jag skriver detta, och jag ska lyckas! när jag ställde mig på vågen nyss fick jag en chock, jag vägde ungefär 5 kilor merän vad jag trodde. jag döljer sanningen för mig själv heltenkelt.

önska mig lycka till. det svåraste är att sluta äta, men när man väl börjat tränat så har man inte tiden över till att äta och vill inte proppa i sig en massa saker för då har man tränat i onödan. jag tänkte träna varannan dag ungefär :)



Kommentarer
Johanna

Det här kommer ju du klara mer än galant. Lovar dig att när du väl kommit igång så blir man så pepp att man inte vill sluta. Tillslut blir det dessutom svårare att äta godsaker för man mår illa bara. det gjorde iaf jag :)!

Kommer gå fint.



Du vet Gillian? Hon hade ju det som projektarbete och hon lyckades jättebra :)! Tänk på att du har lång tid på dig, du behöver ju inte bara klar 3 december liksom!

2010-09-23 @ 17:14:52
URL: http://johannadalinda.blogspot.com
malin k

haha malin k..... jaja iaf så är det klart jag gärna tränar med dig :) bara att säga till!

2010-09-23 @ 17:18:36
mims

Du vet att jag alltid stöttar dig Emma! Ska dra med dej bort till simhallen dem dagar du vägrar och vill hem och sova efter skolan ;)

2010-09-26 @ 14:34:23
felicia

jag måste bara säga att jag har alltid tyckt du är så otroligt snygg. man säger aldrig sådant fastän man borde och det är hemskt synd.



du kommer klara det, jag bara vet!

2010-09-27 @ 21:29:48
URL: http://leijonhjarta.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0