töja?

jag har länge velat töja min öron till en större storlek. ungefär 30, sen räcker det tycker jag.
och nu slog tanken mig igen, att jag kanske skulle ta tag i det och uttöka dom lite :D vore roligt!

blev dock avskräckt efter att sökt på google och läst om att man ska ta det långsamt... osv. jag töjde från "vanliga hål" till 8mm på kanske en månad, men det sägs att man ska töja en mm i månaden för att det ska läka bra och bli fint.. dvs att det skulle ta 8 månader att skaffa en 8mm töjning. bullshit säger jag, jag har töjt mina som nu står på 22mm (24 sist jag mätte???) och det har jag gjort väldigt snabbt, på ett år kanske, max ett år! det gick från början av 9an till slutet någongång. och från 8 till 22 gjorde jag under sommaren till gymnasiet.. så lite snabbt var det nog. blödde och gjorde lite ont.

och värre blir det ju hur större det blir, ju lättare är det att spricka. så nu är jag lite rädd... har tänkt på vintern när det är kallt att mina öronsnibbar fryser, är så rädd att dom ska frysa så dom går av! Haha men det kan faktiskt hända så ska nog gå och prata med people och se vad man ska ha för mjuka grejer över vintern. dessutom tänkte jag kolla om dom har sådana gummiband man sätter i och som sköter töjningen själv. för större vill jag ha.. men det gör så ont och jag är så rädd att det ska spricka :( men andra lyckas ju..¨

 

sånthär skrämmer mig, får ont i hela kroppen



Kommentarer
Jonna

http://onetribe.nu/item/166



prova holy butter till snibbarna, funkar så bra så bra!

2011-04-12 @ 22:37:05
URL: http://jonnatalarut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0