mässa

hemkommen från porslinsmässa med farmor som var bättre än förväntnigar. det var både bilar, gamla leksaker, lite möbler och allt möjligt. och endast GAMMALT! retro stil från hela 30-40 talet och fråmåt.

jag hade bara mobilen med mig, inte hade jag tankar på att det fanns saker där jag ville ha på bild. men här kommer några, lite suddiga kanske men bättre än inget!

  
   

Hittade min framtida bil! åh jag dog lite grann, och jag tog på den och försökte hoppa in i den men fick inte upp dörrren..







och till den fanns givetvis en enastående husvagn som jag blev inte minst ännu kärare i. ååh...



urtjusig! och jag rörde den också. jättesöta gardiner fanns där!

sedan lite fint porslin jag tyckte om. men det var tyvär inte till salu..

  

andra saker jag la märke till. i museet

   

det var uppdukat på långbort med kristallkronor och fint, jag kände mig nästan som om jag var besök på hovet. för en gångskull kände jag mig rik haha. på den tredje bilden är en massa häftiga och olika kannor uppstaplade, lite häftigt för det är ju inte varje dag man ser.

och inte nog med det, KOLLA IN TVN!

det var en massa annat fint porslin i retro stuk men kunde ju inte stanna och ta kort när det var så mycket folk runtomkring.
jag, eller rättare sagt farmor köpte en gammal retrokanna till mig i asfint mönster, den var röd och orange. ska få den när jag fyller år, och då kan ni räkna med en bild! kär i den också blev jag.

herrejösses sånthär borde man gå på oftare... ha en bra helg! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0