på bio 4 juni.







vår allas älskade fredde granberg, eller iallafall en av mina favoriter, och han är en av dom som varit favorit längst. den här filmen som han gjort och regisserat har jag väntat på att få se enda sedan "farsan" gick på bio.. och det var i vintras någon gång. jag får helt enkelt inte missa denna filmen!!!!

Kommissarie Mårten Späck har kallats till en brottsplats där en kropp hittats genomborrade med knivar, gafflar, skedar och en högaffel. Till allas förvåning drar Kommissarie Späck slutsatsen att det rör sig om ett självmord. Späck ser kopplingar till andra självmord och konstaterar att kåren fått en galen seriesjälvmördare på halsen. Han kommersnartpå andra tankar när hans råbarkade kollega Grünvald Karlsson hittar andra spår – något som leder till något större än vad dekunnat ana. En ny kollega, superpolisen Irene Snusk kopplas inpå fallet. Tillsammans ska trion lösa ett av de viktigaste fallen i svensk kriminalhistoria.

det är en komedi och kan nog inte bli bättre än var den antagligen är eftersom fredde granberg gjort filmen med, och jag vet att min kompis maln fyller år den 4e juni då premiären är.. vet inte hur jag ska lösa detta..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0