besvärligt

med tanke på hur illa jag luktar, ska jag endast skriva detta inlägg lite snabbt. ta bort det fläckiga nagellacket på mina finger och tår naglar, och sedan ta mig en dusch och  bli ren!!!!

svett svett svett,,.. ja det är sant, tänka er va? vi spelade laser game med klassen idag, det var inte dåligt. eller jo jag var dålig men undra hur mycket man bränt idag? det var svettigt om jag säger så. fast det var väl värt den en gång? eller. joda ont som fasen i fötterna med, inte dom bästa skorna att springa runt med inne i laser game hallen kanske.. och inget ombytte hade jag, jag blir väl inte svettig tänkte jag.. men det blev jag. fast i detta väder som varit så fint idag har ju hjälpt till lite med.

dagen började att jag vaknade hos tobbe och hade bestämt med Annie att ta tåget ifrån ronneby klockan 9 och sedan hoppa av det vid bergåsa för att sedan ta 7an som går direkt ute till saltö och vi hade varit där i mycket mycket god tid. men när jag anlett till stationen står öresundståget på spåret där karlskrona tåget borde stå, hm.. när jag ska trycka ut en biljett men misslyckas, automaten är ur funktion när jag väl tryckt klart på alla knappar.. då får jag ställa mig i världens längsta kö för att få en biljett, stressigt stressigt!
men där läser jag även att tåget är inställt! jaha.. men ersatt med buss, tur det. fast då kommer jag inte kunna ta 7an vi bergåsa för det tar längre tid med buss in, men jag tar nästa 7a tänkte jag. bussen borde alltså gått kommit vid 9 samtidigt som tåget skulle gå. kvart över hade fortfarande ingen buss kommit.. och jag hade ringt min lärare för att jag tänkte att han kanske kunde plocka upp mig vid stationen för att jag skulle hinna enda ut till saltö tills klockan 10. men inte fick jag svar inte.. hm ja, 20 över kom ungefär bussen men snabbt som fasen tog det som tur väl var och kvart i var jag på tågstationen här i karlskrona. men hur ska jag ta mig ut till saltö på en kvart? och inte antingen malin eller elin svarar, visste att dom skulle få skjuts. i hopp om att dom skulle kunna ta upp mig. men vad trodde jag.. nahe det blir helt enkelt att gå ut till saltö, runt heeela kajen.. och ser hur folk kommer dit och säkert ta upp alla västar så att det inte finns någon kva till mig när jag kommer, trodde jag. fick lite panik när jag var påväg ut även visste inte riktigt vad jag skulle gå, ja jo jag gick ut till saltö, snabbt som fan därmed en anledning till att jag har ont i fötterna! så när jag har 500 meter kva hör jag i luren att min lärare kastar sig i bilen  för att hämta upp mig, då är klockan 5 över.. schysst, men det skulle vara för en kvart sen han kollade på mobilen. som tur väl va så var han sen med, men vem blir förvånad? haha egentligen.. men inte en sånhär dag borde man inte komma försent. det gjorde han iallfall därmed startade inte spelet förens han och jag kom och allt blev skitbra! haha.. iallafall ute på saltö.

oj förlåt för detta långa inlägg, undra om någon läser detta, eller läst enda hit? haha skulle träffa Emma svensson inne i stan, hon skulle få sina vantar, halsduk, kofta och diadem som hon köpt av mig. så vi bestämde oss för att ta en fika, annie, elin jag, emma och anna. men problemet kom upp då, jag typiskt tjejproblem.. det är en sån grej som skäms över att jag är tjej ibland. jag, annie och anna var hungriga på mat, men elin och emma ville bara ha en kaffe typ och sitta ute, det enda stället där vi kunde sitta ute och där det fanns mat var på 3G men dit ville inte anna, hon ville till michells, men dit ville inte jag och annie, för det är världens tattar ställe som är äckligt (tycker jag) sen tjaffsade vi och blabla, emma och elin ville ha fika och sitta ute nu, dom ville till lennarts, jag kunde gå med på det och skita i maten för jag orkar inte bry mig längre. men nej mat kan man inte köpa på lennarths så då blev anna arg för mat var hon tvungen att ha eftersom hon skulle vara kva istan hela dagen, detta var vid 12 ungefär.. då kunde vi följa med henne till michells för där ville hon äta, men då ville hon helt plötsligt inte äta mat själv. alltså hitta ett ställe där både anna, jag och annie ville äta.. det fanns egentligen inte ett sådant. men men efter att ha stått och gjort bort oss på stan i ca 5-7 min drog vi till red light och tryckte i oss men matlusten var borta. och sedan satte oss på lennarths och glodde på elin och emma som drack kaffe. oj oj.. alltså tjejer..

det var väl allt jobbigt som hänt för idag. men det var det väl värt? haha.. eller.. för imöörn är sista skoldagen och det är ju nice, ska bara skriva ett prov. ursäkta för mycket text.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0