storebror ser dig!

For på shoppingrunda i kalmar idag med alla min bröder och systrar, plus mamma. anledningen till detta var att mamma skulle på återbesök hos farbror doktorn på öland, oh my god... det var längesen jag åkte över en bro, och ölandsbron! jag är så höjdrädd blir både illamående och få stickningar i tårna! bara jag såg bron... åh herregud. haha känner mig lite fjantig, det är alltid lungt när det väl är över... fast så är det väl med det mesta? iallafall hade jag många funderingar, tex om bilen skulle ta sig i genom "staketet" och låta oss flyga rakt ut på isen typ 100 meter ner? och dör... antar vi hade dött. i detta snövädret förberedde jag mig på det värsta, att krocka med en långtradare eller vad som helst.. att mamma inte skulle hålla sig kva på bron helt enkelt! helt plötsligt tyckte jag synd om pappa som inte satt med i bilen, att han nog skulle vara den enda som var kva av oss. iallfall är jag hemma nu!  pju :)
på tal om öland, innan vi kom dit och han vända körde vi fast med bilen... haha vilken uppståndelse det blev ! den fick stå där i en halvtimme för mamma skulle som sagt till doktorn och kunde inte missa sin tid. men det som då råkade vara en privatklinik så var dom trevliga och hjälpte oss loss med bilen, vi ställde till med besvär och "gubben" skulle dra upp vår lilla bil med hans fyrdrivna bil kom vi fram till.. men sen sa han bara, ja men ni hade en framhjulsdriven bil? då kan man bara backa upp den.. och så gjorde han det, vi stog och gapade allihopa.. var det inte svårare än så...  haha.

oj detta blir ett långt inlägg. men iallfall jag är inte klar än! påvägen hem i bilen. ja men eller hur känns bilen som ens andra hem liksom, det är ju ens eget place liksom. dit ingen annan är än vi. men man tänker aldrig på att dom i bilarna bredvid ser in så bra så att dom likagärna kunde sitta där inne!! Hon i bilen bredvid tänkte inte på det iallfall.. hon satt länge och grävde sig i näsan. då brast jag ut - KOLLA HON PETAR NÄSAN! alla i bilen kollar, det vill säga min syster, bror och mamma. helt plötsligt storgapa hon och ta in DET HON HAR TAGIT UT UR NÄSAN. och in i munnen....  fy fan vad äckligt!  därav rubriken idag! tack för det.

det blev inte så mycket shopping dock.. hittar ju inget jag vill ha :( köpte mig bara ett par knästrumpor och ett gullig liten topp. och 2 grejer till tobbe som han ska få i helgen när han fyller år. men det kan jag inte avslöja här, för det är risk att han smyger in och kollar ;) hii.

Imon ska jag träffa underbara Malin och Julia, min gamla klasskompisar. åh vi är helt enkelt bäst på att fika!



CHEERS. ps. Dropkick Murphys är det bästa bandet, om ni inte visste det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0