nu vet du

Det finns kanske vissar saker som ni intresserar er merän andra, om ni vill läsa min blogg så uppskattar jag det! och tycker det är roligt. men varför jag skriver här, och vad jag vill få ut av att! det har jag ingen aning om faktiskt. jag tänkte om ni är intresserade så kan ni ju fortsätta läsa detta inlägget, eller gör ni det inte om ni inte vill. denna blogg handlar trots allt om mig och jag ska sätta spiken på huvudet (som man säger?) och ta itu med dessa saker så ni får veta.

1. Jag är en väldigt lat människa, jag hatar att röra på mig, ja i onödan helt enkelt och när jag egentligen inte behöver att.. jag sitter helst bara still, så mycjket som det går. men jag hatar när folk påpekar att jag är lat, som om jag inte vet om det? och det ser inte jag som något dåligt. visst att man mår bättre av att röra sig och jag skulle behöva träna lite, samtidigt som jag gärna vill för att jag ska trivas bättre med mig själv. men jag tycker det finns roligare saker att göra.

2. Jag blir så galet rädd för mig själv ibland, är rädd att jag ska göra saker som jag egentligen vill men verkligen inte vill göra. tex när jag sitter på bussen skulle jag vilja dra personen framför i håret, bara för att se om den märker det. men fattar själv att det kan jag ju inte.. men är så rädd ändå att jag ska göra det! får nästan säga till mig själv att Nej Emma gör det inte! och nästa hålla i mina egna armar för att inte min vilja ska få som den vill. åh är det sånhär tvångstanke eller? och att jag måste gå hinna igenom dörren innan den stängs om någon annan en bit framför själv går in. dörren får inte stängas! men om den gör att så bry jag mig inte så mycket ändå..

2,5 detta tycker jag hänger ihop lite med 2an. när jag sitter på bussen och lyssnar på musik i mina lurar är jag skiträdd att jag helt plötsligt omedvetet ska börja sjunga högt men inte komma på det förens det är försent och alla hör! jag är helt enkelt livrädd för att göra bort mig! haha..

3. en fortsatt bra början Jag är livrädd för att bli våldtagen jag vet itne varför, det är bara en känsla jag har? och då tror jag att alla tänker, jaså men tycker du att du är så snygg så folk borde våldta dig eller? nej det tycker jag inte, tvärtom att folk pga hur jag ser ut, inte för att jag är så speciell men iallafall tycker att jag förtjänar det?

4. jag funderar ofta på varför folk överhuvudtaget änns är med mig? det kan tyckas vara konstigt, men jag menar. jag kan inte se mig själv som en kompis, och isåfall är jag en bra sådan? jag vet inte vad jag ser mig som, en människa? jag vet inte.. jag känner mig rätt olustig. att jag är levande precis som alla andra, och finns det ingen som är likadan som mig? ääh.

denna listan hade kunnat bli hur långt som helst kom jag på nu, så det kanske är bäst att sluta så ni inte slutar läsa min blogg helt!  .. haha.. jag känner mig rätt speciellt, konstig och väldigt annorlunda när jag sitter och funderar över grejer som är väldigt jag, hur alla andra är.. är jag onormal? usch varför är jag så djup?


Kommentarer
malin k

hahahaha emma du är så söt!!! du vet att jag förstår dig, men du är så himla söt när du skriver sånt här :)

2010-03-01 @ 17:02:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0