I en annan tanke

istället för att göra något åt mina extra kilon sitter jag ytterligare en kväll framför datorn, och äter choklad!?  känns som att jag inte kan kontrollera min vilja, eller vad vill jag? vill jag vara fet och äta en massa goda saker, jaa.. eller nej inte fet men visst måste man få äta gott. smal och äta gott, ja det vill nog alla!

idag var jag på Bup, det var lite jobbigt grät lite och sådär. allt känns så annorlunda, jag är annorlunda, jag kan visa känslor på ett helt annat sätt. visa min ilska och säga ifrån. det är tydligen bra, ett friskhetstecken. men vem vill vara arg och tänka egoistisk? inte jag iallafall. så vad är bäst? att vara deprimerad, snäll och alla till lags eller att vara "frisk" kunna bli arg och kanske därmed få folk att tycka illa om än? nej jag mår illa av tanken att jag inte vill bli sån.

Det är inte jag, likaväl som det kanske är jag. det kanske är emma och min "riktiga" personlighet som bara gömts sig bakom masken och inte vill komma ut? allt det folk tycker om mig, tänker om mig kanske nu stämmer eller stämmer inte alls? jag vill inte bli någon annan. jag vill vara mig själv, som jag var innan. fast lite mindre deprimerad och självmodsbenägen.


puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0