astrid lindgren

jag är ett stort astrid lindgren fan. och igår ägnade jag en timme utav min eftermiddag att kolla på astrid lindgrens jul, det är en film med julklipp i från pippi långstrump, emil i lönneberga, madicken, kajsa kavat, ronja rövardotter och saltkråkan... minnsinte om det är fler. men iallfall så finns det musik som astrid lindgren skrivit, som inte är så värst kända. men hörs emellanåt. och igår var en låt som jag tycker är superfin med som bakgrundsmusik när man ska välja språk och så ni vet.. 



hittade den endast på youtube och varför det är sagan om ringen vet jag inte...
men det är iallafall kalle blomqvist denna låten är med i om ni inte visste det :)



en till från kalle blomqvist kom jag på, kanske är det så att kalle blomgvist inte är lika känd som alla de andra figurerna? ja givetvis är det så. men tycker man borde gjort något mer av dessa låtar. för dom är så fina!



och här är sista låten får det bli ifrån bröderna lejonhjärta.
skulle kunna gråta igenom hela den filmen . den är så fin. men så sorglig och ja det tycker jag fortfarande.
om inte merän vad jag tyckte när jag vara liten..
 


Kommentarer
Millan

Kalle blomkvist är en av mina favoriter från astrid! Lätt! De och saltkråkan

2010-12-10 @ 16:52:31
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0