are you dum in the head?! (som Åke skulle sagt)

inlägget som jag skrev för någon dag sen om att alla med "alternativ" klädsel, det vill säga. kängor, rakad skalle, hängslen blivit portade från fritidsgårdar i skåne. det är frustrerande och kränkning, och vad jag vill komma med detta inlägget idag är att en "vän" eller förre detta, ja vad kan man kalla det.. av helt plötsligt en dag den kompisen inte pratar med en, vänder huvudet bort om man frågar något eller såvidare nu igår skriver i sin blogg, om hur fel det framstår att klä sig med ur hennes ord "färgat hår i tiotusentals olika färger, har en hatt på huvudet eller klär sig antingen opassande i återigen tiotusentals olika färger eller helsvart." får mig och mina "riktiga vänner" att känna oss kränkta eller nertryckta av vår egen vän som påstår att våran klass är till 90 procent "konstiga". Dom hon egentligen hade valt att kolla snätt på, men kanske inte så enkelt när största delen av våran klass är lite alternativa, men vad gör det? desto mer intressanta borde vi vara? kan man tycka. men det är olika från person till person, ibland blir man inte accepterad för att jag i detta fallet har en ring i näsan eller stora uttöjda hål i öronen, man får höra, det är fult, varför har du alltid svarta kläder, tröttnar du aldrig på svart hår.. i mitt fall. jag har ring i näsan för att jag tycker det är snyggt, detsamma med uttöjda hål i öronen och klä mig i svart för att jag trivs bäst i det! och det får man alltid från dom "vanliga" som vi kalla i detta fallet. för det är många av dom, ah "vanliga" som ser sig själva som dom mest "normal" sjukt kan man tycka. det tycker jag. men inte fan skulle jag gå fram och säga till en "vanlig" tjej. varför har du så tråkiga kläder på dig aldrig velat ha något mera coolt? handlar du alltid på gina tricot eller?.. folk får väl klä sig hur som helst utan att jag ska lägga upp ett långt inlägg om att åh nej nu har Lena färgat håret igen och nu är det båda blått och grönt!!! visst kan jag ibland tycka det är lustigt med "lustiga" outfits. men det är oftast kul. tycker jag. och kolla mer konstigt om det kommer en "vanlig" blond tjej med lite förkort tröja och lite för genomskinliga byxor. då hamnar det genast i ett helt annat läge! 

folk är ytlig. folk är idioter. hata folk.


Kommentarer
Johanna

Amen fyfan. Kan jag gissa vem personen är ?

2009-03-15 @ 01:35:47
URL: http://waoffwaoff.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0