jag kan skriva när jag vill!

Det va ett tag sedan denna debatten debatterades men jag blir bara så irreterad om jag lägger ner tid på att så jag struntade i att för stunden, men nu dök en sida upp och jag kan inte merän att reagera!


Det handlar om att ungdomar med kängor, hängslen och rakad skalle inte får komma in på fritidsgårdarna!

" http://nyhetskanalen.se/1.851709/2009/02/13/stopp_for_kangor_och_hangslen "

Kängor, hängslen och rakade huvuden väcker debatt i skånska Bromölla. På fritidsgården släpps ungdomar med kläder som kan uppfattas som rasistiska inte in. Men skolan har inte samma linje.
-Man får inte ha några som helst symboler, inga kängor, hängslen eller bomberjackor, säger fritidsledare Jenny Ahlgren-Bleckert till Sveriges Radio Kristianstad. Men hon understryker att ungdomarna är välkomna till fritidsgården, bara de går hem och byter kläder först. 

V
afan är det för idioter kan man tycka, ah och jag tycker det. ska man inte få gå klädd hur som helst utan att bli kallad för rasist? och vem säger änns att man är rasist bara för att man har rakad skalle, kängor eller hängslen? men om det va så att man skulle vara rasist och klädde sig så, är man då välkommen in om man går hem och byter kläder, alltså detta ekar i mitt huvud " bara de går hem och byter kläder först." amen vafan är man mindre rasist för att man har gympadojjor på sig eller vadå?

Trodde vi levde på 2000 talet och att folk inte va så korkade som dom faktiskt är. hatar en massa sånna här löjliga grejer. haha nu tycker säkert alla ni att jag är en idiot men det är precis samma sak som att jag öppnar en biograf imon men jag släpper inte in någon med axellångt hår och boots för att dom är vegetarianer! dåligt förslag kanske men rasist är ändå ett rätt starkt ord och det kalla man inte vem som helst bara för att man vill se ut på ett sätt! 
sen kan ni ju tycka vad ni vill.

Tanken bara slog mig att jag ska ta på mig mina kängor imon och min såkallade "bomberjacka" men raka mig tror jag inte att jag gör.. vi får se. MEN undrar då om mina vänner vill va med mig då... dom kanske tror jag är rasist? sen avslutar jag med att jag beställer ett par röda hängslen nu.

Puss och tack för mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0