I like tattos. you like tattos to?

att jag är sugen på att tatuera mig, det visste ni redan. men ibland kommer det sånna ögonblick då jag verkligen inte vill annat, nu är ett sånt tillfälle. att jag bara är 16 år och att åldersgränser på dom "finare" salongerna kräver 18, det tycker jag är surt. men för att vara 16 borde jag egentligen vara rätt nöjd med mina 2 rosetter och döskallefjärilen på ryggen. men det är jag inte! jag vill inget annat än att fylla hela mina armar, händer, ben, rygg och hals. finns det något vackrare? jag tycker det är fascinerande med tatueringar, inte nog med att det är så snyggt. jag tycker det ger en stark självbild av personen som bär dom. och det är något som gör mig väldigt ledsen, att jag inte "pga av åldersgräns" kan ser ut som jag vill. folk ser mig inte som den person jag vill vara, eller änns vet jag har det intresset. det är faktiskt något som gör mig väldigt ledsen, jag är inte den säkraste själven, eller den vassaste kniven i lådan om man vill uttrycka det så. och då att jag inte kan eller rättare sagt än så länge, får vara den person jag vill, att folk ska se mig på ett visst sett, och se det jag gillar. jag gillar mest old school och tycker det mesta andra inte är speciellt "vackert" faktiskt. men som sagt, det ger en stark bild av personen som bär den. håller ni inte med mig? 
jag står hela tiden fast vid mina ideér. men ibland vill jag en grej merän en annan. jag och min syster har länge velat göra en pussmun, och visst vore det fint till sommaren. en pussmun på halsen, som även snygga Yoji i miami ink har. haha. eller ett ankare på handleden, som min mor har. det tycker jag också vore fint. och samtidigt en kul grej att göra likadan som min mama. men varför inte slå ihop att, 2 flugor i en smäll och göra båda smtidigt, jag slå vad på max 1000 spänn hade jag behövt ge, och det är ju lurre.



jag tycker dessutom det här med fördomar och tatueringar också är rätt korkat, det är som att skinheads blir kallade nazister. förstår om det kanske va så folk trodde "förr i tiden". men förfan, nu borde dom har lite mer vätt? och att det va så att bara sjömän och kriminella bärde tatueringar. men då har ni missat något, allting utvecklas hela tiden. det handlar både om färgteven och tatueringar.


Kommentarer
Anna

Håller med dig om att det är dumt att det ska behöva finnas en åldersgräns för hur man vill se ut! Och kör hårt på de tatueringarna du har funderat på, de låter fina (:

2009-03-30 @ 20:28:18
URL: http://flygsvamp.blogg.se/
Natali

jag har en pussmun i nackne, på sickboys tog dom 500 spänn bara, tummen upp

2009-04-20 @ 19:28:21
URL: http://nataliz.blogg.se/
Svar till Natali

500 spänn är helt okej pris på sickboys, även om pussmunnen inte är så stor, men väntetid och åldersgräns är inte ett roligt hinder!

pussmun på halsen är snyggt, tråkigt dock det känns som man tar andras "ideér", men inspiration måste man får från någonstans.

2009-04-22 @ 19:56:19
URL: http://boppinbetty.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0