sommarlov!

Idag röstade jag till Eu parlamentet i skolan. jag och malin röstade blankt för vi har insett hur skit allt är. och vad spännande det vore om alla röstade blankt och vi fick anarki!
MEN, på facebook gjorde jag ett såntdär löjligt test "vilket parti borde jag rösta på" typ, eller vad fan det hette.. gissa vad jag fick, jo sverigedemokraterna. och det kan betyda att många nu tror - Rasist!
men då får jag påpeka, nej jag är inte rasist! samtidigt som jag gjorde testet var jag rädd att resultatet skulle bli just sverigedemokrat när jag kom till frågan som, invandringspolitik, och jag kan ärligt svara att jag tog.. vad det nu stog, invandrarna ska anpassa sig och bete sig som en svensk eller vad det nu var, men anpassa sig tycker jag man ska göra vart man än kommer. och antar att det kommer pratas lite, eftersom min far är såkallad skinskalle och vissa stör sig på det, kallat oss för rasister/nasister tidigare..  för sjuttioelfte gången är det inte samma sak. testet hade inte med något rasistiskt att göra, och dessutom tror inte jag varenda kandidad i sverigedemokraterna är rasist heller för den delen!
men jaja folk får tro vad dom vill, jag har nu 16 år insett att folk pratar rätt mycket, men man lyssnar ju på det man hör. jag gör det iallafall? hah vilket liv jag måste ha.. det är ännu en sak jag konstaterat men det tar vi i ett annat inlägg.

nu har jag sommarlov, det känns konstigt för jag sitter vid datorn som vanligt, det regnar ena sekunden ute, är sol andra sekunden och den 3e sekunden haglar det!  men det känns som det kommer bli en jäkligt nice sommar, första sommaren med en pojkvän (haha) west coast riot, bettyder att jag ska se Social Distortion som är GULD för mig. Hultsfred som ska bli nice som fan, där har jag inte varit innan, dropkick murphys spelar och jag ska dit med mina underbara vänner. synd annie är så tveksam och anna och carro troligtvis inte åker med.. vore kul om hela vänskapskretsen var där. sen funderar jag på emmabodafestivalen med där Liptones spelar, ojoj! det blir nog en bra sommar. saker kommer uppflugna hela tiden och planer ändras alltid, men det blir nice. det vet jag.

imon fyller malin mimsen år, då blir det party. jag kan inte avslöja vad jag ska tillägna hela min dag åt i morgon, för kanske kommer hon insmygandes och se och vet innan det änns har hänt!  men då blir det födelsedagsfirande och tårta hos henne imorgon!

jag vet inte hur många dagar och affärer jag letat igenom för att hitta en jävla jeansjacka som jag kan fixa och trixa med lite så blir det till en snygg jeans väst, jag är som sagt ledig imon då får jag nog åka in ensam en runda och försöka hitta mig en på riktigt, 3 dagen i rad! jag är desperat, vill så gärna. så imon ska jag bannemig in i vartenda jäkla liten affär och kollar runt om och om minst 10 gånger. för visst är det pinsamt om det inte finns en enda liten ynka jeansjacka i hela denna (visserligen lilla) håla. det är pinsamt, då kan jag inte bo kva här mera.

så vi hoppas på det bästa, oj mycket text det blev. men ni kan väl läsa :D  GLAD SOMMMAR! mmm jordgubbar nu hade vatt gött.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0