same same but different

varför finns dom?  människor som glädjs av att vara elaka och reta andra, trycka på personens mest svaga punkter och bry sig inte alls om hur den personen mår. varför finns det sånna människor, hemska personer som får många att må dåligt! men ser inte sanningen själv. det personen lever på och som gör den starkare är alla kommentarer från människor som inte vet. och att genom att bara vara trycka ner mig, alltid kommer med dom orden och fraserna som mer eller mindre betyder att jag är störst, bäst och vackrast.

Det är bra när man inte dömer folk innan man fått sig en egen uppfattning. kan jag tycka är både positiv och negativ, dock brukar det tag ett tag innan alla förstår hur personen är egentligen och till en början verkar allt bra, och om det är någon som säger något negativt om personen som verkar så bra, då är det en själv det är fel på.

man kan inte älska alla människor, man behöver inte vara med alla människor. man behöver inte höra av sig eller prata värst mycket med personen om man inte vill det. men ibland går det bara inte. det svåraste är när det är en person man inte kan lämna, som alltid finns där. och kommer alltid finnas. hur man än gör kommer man alltid ha en förknippning med just den personen.
det är svårt att glömma, för man påminns hela tiden. det är svårt att förändras när det står så nära och kommer alltid vara ett av dom starkaste minnerna.

När en person förstör genom att bara vara, gå inte sin egen väg utan ta allt från en annan. det leder till att förstöra ett eller flera förhållanden, vänskap och kärlek. en person som bara ta av andra och ger ingenting tillbaka. följer efter, som en hund. skaffa inga egna vänner, utan följer efter och jag får inte ha någonting för mig själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0