Its cold around me.

det är kallt som fan ute!

sitter och har kollat igenom alla inlägg av blondinbellas tvdagbok som jag missat. det gör då visst vardagen till en bättre*
idag har jag vatt i skolan, rätt lång dag. började med estetiskversksamhet som va riktigt roligt vi spelade och sjöng. okej alltså, vem bry sig egentligen om vad jag gjort idag? öh. ah, sedan efter skolan gick jag och satte mig på mitt nya "häng" ställe, 3G (ett fik här i stan för er som inte visste) med mina kära vänner Iza och Carro PB. ja, alltså PB står för hennes efternamn och dock känner jag ingen annan carro än hon, men hon kommer att förbli carro pb. det är liksom det som är det. men jo, där tryckte jag i mig först en cheesecake med hallonsås och kom sedan på vad hungrig jag fortfarande va och tryckte sedan i mig en kyckling baguette. ja nästa gång du kommer hit gabbi, (min kompis i göteborg) då ska du bannemej få smaka på kycklingbaguetten på 3G. den är god!

hemskt vad förkyld jag blivit. nyst mins 503236 gånger idag. men visst är det för jäkla skönt att nysa!? ja, men även om det känns som hela hjärnan få en åktur och blir lätt lite snurrig i huvudet. det är det värt. en underbar känsla. men det är som sagt aldrig roligt att vara sjuk. roligt låter jag också, eller mer konstig. min röst blir ju helt annorluna, rätt lustigt också om man tänker efter. varför rösten förändras liksom?

men när vi satt där på 3G, trött och slö som jag va.. satt med stora sorgsna ögon och bara tittade på tjejen som satt framför mig, ja hon är väll i 25årsåldern kanske, och för mig hon praktiserade på mitt dagis när jag va liten. hon va gravid! bara tanken av att ha ett litet barn i magen och hur lycklig hon såg ut. jag blev så glad för hennes skull.
också något som är lustigt, även om det säkert låter som en idiotisk fråga. jag tänkte på det, att hennes mage va verkligen som en kula. helt rund och jätte fin liksom. visst är det underligt egentligen att magen blir runt, som en boll. ett barn är liksom inte rundt. magen borde bli buckligt och benen och armarna, fingrarna och tårna, om det ligger mot utsidan av magen om man kan säga så, det borde ju liksom nästan synas, att det går ut en kropp ur magen, som ah ni förstå hoppas jag, som en tumör. hah det lät fel.

nu har jag precis fikat en halvtimme, gick ifrån datorn. och fick såndär måilla måste lägga mig och sova nu chock. så nu ska jag krypa ner i min gosiga säng men först måste jag tvätta mitt ansikte, väldigt noga. sjukt dålig hy har jag fått den senaste tiden :( höhö. 

CIAO!


Kommentarer
Johanna

Usch, i höstas va min hy förfäääärlig, värsta acne, har jag aldrig haft förr.. bara tonårsfinnar liksom.

Men nu är det bättre och "ärren" börjar försvinna!



Och det med magen, de är nog för att de ligger massa fostervatten som trycker ut magen.

Jag fick tänka på det ett tag :O:O men ja de är ändå lite konstigt. den är ju så hård ! vatten är ju inte hårt

2009-01-12 @ 23:37:23
URL: http://waoffwaoff.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0