hultsfredsfestivalen 09, jag är taggad!

DROPKICK MURPHYS [US]


Beväpnade med säckpipor, mandoliner, celtiska rötter, arbetarklassideal och en hel del klädsamma tatueringar har Bostonbandet Dropkick Murphys tagit över världen med sin våldsamma ölhävarpunk.

Sen starten 1996 har Dropkick Murphys hunnit med sex studioalbum och en liveskiva. Och då dom 2007 släppte den helgjutna höjdpunkten "The Meanest Of Times" bevisade Dropkick Murphys att dom bara blir bättre och bättre för varenda år som går.

Men även om Dropkick Murphys har en hel del nutidslegendariska inspelningar på sitt samvete, så som briljanta "I'm Shipping Up To Boston", så är det ändå på scen som dom är som absolut bäst.

Räkna med allsångsramsor, adrenalinstinn råenergi och irländska vibbar i massor då ett av världens grymmaste folkpunkband återvänder till Hultsfred för första gången sen 2001.


Rekommenderas för dig som:

...gillar punk.
...går igång på folkmusikinslag.
...måste ha en ordentlig omgång.



ååååh, mina Dropkick pojkar <3  hihi. nu har Elin också bokat sin biljett till hultsfred. och nu väntar vi bara på beskedet av Annas mamma med, sen kanske Elins kompis med hängde med om hon hade råd. det här blir fint det!
ett litet smakprov. jag älskar denna låten. videon suger dock.


CIAO! lyssna in dig lite och häng med vettja. idag är jag pepp som fan! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0