fan ta dig gud, bort med snön!

åter en jobbig onsdagmorgon, (visst känns det som det är onsdag nästan varannan dag? uschja..  jag vaknade till och klockan ringde en stund senare, ni vet när det känns som jag precis gick och la mig och skulle gärna vända om och somna igen, nej det är då man måste gå upp. upp för att gå till skolan, där nästan en 2timmars engelskalektion väntar och ett prov som jag pluggat lika mycket på som min pappa försöker lära sig polska, det vill säga ingenting. men provet gick bra, va himla enkelt faktiskt. och förvånande är det med att jag tyckte det va enkelt, jag blev förvånad själv. men härligt att det börja går bra någongång i livet. men visst har jag inte fått resultatet ännu.. skolan togs igenom med början på ett migrän anfall och måttligt god mat i skolan. om man bortser från dom stuvade makaronerna, jag gillar inte stuvade makaroner över huvudtaget, men bara tanken på skolan stuvade makaroner så mår jag illa. det kändes som det blev väldigt mycket stuvade makaroner i den meningen, då vi byter ämne. tillbaks till morgonen, inte är det kul heller att stiga upp till ungefär 20 centimeters hög snö och även snöfall från himmelen. första tanken, vad ska jag ha för jacka, VAFAN SKA JAG HA FÖR SKOR? vad ska jag göra för att inte håret ska se ut som fan när jag kommer till skolan?... det återstog att se, 2 minuter på mej att välja, nu eller aldrig. jag valde mammas adidas skor och uppsat hår i en ruffsig boll. sen orkade jag inte bry mig, pojken min va inte i skolan ändå, så då kan man va lite fulare än vanligt.  jag tycker inte om snö, jag tycker inte om snö, jag tycker inte om snö! det är jobbigt, blir bara till blask, och så går det så om och om igen. jag vill ha värme och vår nu. men det spelar väll ingen roll vad jag vill kan jag tänka mig, men det vore ju skönt. bara snön försvinner så blir jag iallafall lite gladare. med min huvudvärk som visserligen har gått över för tillfället mår jag rätt bra,. känner mig jätte sliten, trött är jag. urinvägsinfektion har jag, det kan jag konstatera alldeles själv, för sådär ofta har jag aldrig någonsin gått på toa innan, och inget kommer, sivder som fan.. trevligt prat. men som sagt, har man haft urinvägsinfektion en gång, så är man inte lika imun för att. imon jobbar jag med arbetet vi håller på med i skolan hemma istället, härligt med en sovmorgon, och hur mycket får jag gjort i skolan.. det är en annan fråga. sen blire nog att träffa tobbe mannen imon med, va ett tag sen nu. han jobbar och tränar så mycket den pojken, denna veckan. men sen är det fredag och snart lov, så då kan jag hoppas han får mer tid för mig.

yeh, innan jag går vill jag rekommendera min vän wictors blogg, www.wiel.blogg.se
ja, han är en kille. men låt inte det hindra er! han är en duktig skrivare, och jag tror ingen lämnar ett oläst inlägg innan att läst klart. mer vill jag inte avslöja, men han är smart den gossen. läs för ihelvete! ge han ett försök. kan inte merän att le när jag läser den.  

herregud vad jag skriver mycket, heheheh....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0