sail

Sailet har dragit igång i Karlskrona, det är väl det dom flesta tonåringar och kanske vuxnar med för den delen, ser framemot mest under sommaren eller efter semestern. en avslutning på sommaren helt enkelt, där man träffar folk, ta en öl och lyssnar lite på musik. åker karuseller med sina barn, eller vad man nu vill göra. det är väl vad Sail är för hos här egentligen, men det borde det nog inte vara! jag vet inte exakt vad sail betyder, men det handlar om båtar, det vet jag. och sailet på det sättet har lite dött ut.. tråkigt för dom som gillar just det där som det egentligen ska vara "Sail".
jag tycker det är lite överskattat av dom flesta ungdomar, yngre och endel äldre också, fulla dryga 40+are och en massa fjortisar som springer runt borta vid karusellerna hela kvällen och väntar på hångel. visserligen är det där antagligen jag med hade samlats med mina kompisar om jag så vill de... men det får vi se, på lördag tänkte jag annie, anna och elin dra oss in dricka lite i parken och sen kanske dra oss en sväng mot sailet. men visst är det överskattat..

jag tänkte dra mig in imorgon iallafall (också) för att se det irländska bandet Jolly Maith Craic, som jag skrivit några rader om innan. dom är riktigt bra, spelar blandannat covers av Dropkick Murphys, Flogging Molly och Pogues som jag gillar. sen förståss av flera band men som ni antagligen inte känner till ;) ehhe.

annars tycker inte jag sailet är en så värst rolig grej, klart kul det händer något i stan. men jag åker mest in för att jag känner att jag måste. och i år då för att jag inte vill missa Jolly Maith Craic, och det lustiga nu var att jag upptäckte att min musiklärare jag hade iår, att han spelar i det bandet.. är det inte lite pinsamt, och här sitter jag och avgudar dom för att dom är supercoola och skitduktiga, så har jag inte vetat att det är min musiklärare jag haft hela detta halvåret innan sommarlovet börjat..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0