ta vara på ditt liv innan du blir gammal som Siv!

Pappa skruvar, mamma   syr Inte direkt nått äventyr, Slipa, spackla, städa, bär
Född i en klass och du stannar där!
Svårt i skolan, kasst betyg tufft å fatta, läran dryg
Måste skaffa sommarknäck Lasta, bära, byta däck
Arbetare föder arbetare
Ärvt ditt liv Å undrar hur du hamnat där Tidsfördriv Fastnat där du är
Nu har det gått tio år Å till samma jobb du går Trots fru fortunas snåla giv
Har du ändå ett drägligt liv Lönen suger, ditt jobb är sådär E du ändå stolt att va den du är
Ditt liv är inte bara kneg Du kan va rik, utan deg
Arbetare föder arbetare!


Nu hag jag bestämt mig!
för hundrade gången eller något.
nej men bestämt och bestämt, svårt att ta ett svårt beslut! inte sant?
jo, men jag är så jäkla trött på allting . (och nu tänker ni, men vafan. har hon denhär bloggen bara för att klaga på allt och alla eller? mjo, de kan man undra. men jag kommer på mer som inte är bra och de som är bra, ja de glömmer jag ungefär lika snabbt. inget jag hänger upp mig på lika mycket som dåligt saker. Nej, där sa jag något!)
hmm. ja, jag önskar bara jag kunde ta allt som de kom och inte hänga upp mig på grejer ja, som sagt.
ska lägga ner allting, och om det är någonting så får det komma till mig! för jag orkar inte. blir bara besviken.
Killar tex, ja, aldrig är det någon som råkar komma upp i min väg och ah. ni förstår väll själva kanske.
eller kompisar, visst min kompisar är schyssta. jag gillar dom som dom är!
men ändå känner jag mig inte riktigt med i gänget. vi är inte tillräckligt lika för att allt ska vara perfekt!
visst är det kul med kompisar som är helt olika sig själv, det är deT! men i vissa fall är det sjukt lika tråkigt som det är kul. man kan inte dra på festivaler tillsammans tex, och det är något som jag tycker är kul! men med kompisar som antingen inte alls lyssnar på vettig musik överhuvudtaget eller aldrig stått på någon konsert, eller kompisar som gillar konserter/festivaler men inte musiken jag gillar. det är skittråkigt! då blire att antingen missar jag något som jag vill se merän gärna. ja, och varför jag skriver detta är för att i Torsdags missade jag, Street Dogs, Flogging Molly & Time Again i göteborg.. inte roligt! men imon spelar dom även i Danmark. visste hade jag kunnat dra dit ensam. men hur kul är det på en skala ? och jag som är så jävla feg och blyg skulle väll inte änns våga gå fram till någon och lyckas hänga med den hela kvällen. nej nej. men bara det inte handlade om att jag va blyg och dedär skitet så visst, då hade jag ju kunnat åka! men så är inte fallet! och visst har jag några killkompisar som gillar samma musik. men nej, dom vill inte....
det finns inte så mycke att göra. bara att skita i allt. livet går vidare. men för att jag inte ska sitta där med ångset på min dödsbädd, som jag antagligen kommer göra för att jag redan, i mitt 15åriga liv gått miste om en hel del som jag ångrar. eller en hel del, men ja, vissa grejer! det är inte kul.

Även är det lätt att säga nu att jag ska skita i allting och bli någon annan, ja visst vore de enkelt. men ändå inte. ähääh, jag blir bara så trött på allting! så därför jag ska skita i allting! jag orkar inte.
vissa säger ju att kärleken och de roliga kommer, när man minst anar det. inte samma sak om man letar efter att. då hittar man att aldrig. så fine! jag ska göra ett försök!

we say
BYEBYE EMMA, HELLO HELLO THE NEW EMMA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0