Det där med siffror och allt

Sitter och kolla över massa papper, fakturor och sånt roligt.. Hade flera månade gamla som nu äntligen är inne i pärmen. 
Hittar även mina gamla böcker från Xtra Vaganza där alla kvitton från min viktresa finns. 
Det är oförståeligt. Och jag skäms att jag vägt så mycket som jag gjorde. Hur gick detta till? Jag har ingen rättighet att skylla på något eller någon. Men nu har jag ett svar, ett tips, fått hjälp, med en anledning till att det gick så långt. 

Nu mår jag dåligt om jag äter bröd/godis etc. Jag blir bakis. Sockerbakis av en (för mig innan) normal mängd godis. Jag får ont magen och ibland tro jag ska dö när jag äter 2 skivor bröd. 
Det konstiga är att innan, för ett år sedan åt jag detta varje dag, (bröd). Godis sällan men ibland på helgerna. Men mådde aldrig såhär dåligt? Konstigt.
 Innan måste jag ju mått dåligt hela tiden? För jag har aldrig tålt detta. 

Jag har en sjukdom/syndrom kan vi kalla det, därav tål jag ej socker, och kolhydrater, för att jag går upp i vikt om jag äter detta. Trots att jag äter normalmängd, går jag ändå upp i vikt. 
Skönt att veta detta då jag från och med nu och föralltid i resten av mitt liv måste ha koll på vad jag äter/stoppar i mig och väger. Det kommer föralltid bli en kamp mot vågen. En kamp om att hålla vikten. Att hålla mig borta från kolhydrater/socker. 

Jag känner ju nu att jag aldrig behöver äta dessa kolhydraterna, dvs bröd,mjöl,pasta,potatis,ris.. Jag saknar dom ej. 

Samt socker, jag äter det sällan. Men som ni säkert vet är det socker i precis ALLT nu för tiden! Så det ljuger jag om jag säger att jag ej stoppar i mig. Ibland äter jag tillochmed godis/choklad. För det måste alla få unna sig ibland! Man är ju inte merän mänsklig. 

Det bästa med att jag unnar mig ibland, är att jag fortfarande går ner i vikt. Sista 10 kilorna har nästintill trillat av av sigsjälv. (Eller inser jag inte vilket bra jobb jag gjort).

Nu blev det mycket text. Och mer kommer det bli. 

Men här är några bilder. Den första är en bild från förra sommaren. Första bilden då ja tänkte "fyfan vad tjock och gul jag är" då dog jag inom mig. Andra bilden är då jag köpte nya träningskläder och sprang första gången på typ 5-6 år. Sen sista bilden är senaste bilden från i somras. 



Första gången jag vägde mig på flera år. Dvs för ca 9-10 månader sedan. 
Var det såhär. 

BMI - 34.0
Fat % - 47.5 %
Fat mass - 45.0 kg

För ca 2-3 veckor sedan såg det ut såhär. 
BMI - 25.6
Fat % - 36.4 %
Fat mass - 26.0 kg 

Man bör ligga på fett i % mellan 22-33
Och för kvinna i BMI mellan 20-30 normal beroende på längd. Men enligt Anna skipper (du är vad du äter) är man överviktigt över BMI 25 och fetma över 30, normal under 25. Så förhoppningsvis är jag normalviktig snart ;) men det ansåg jag mig vara för ex antal kilo sedan. ;) 
Nästa gång står det under 70 på vågen. Att man alltid ska väga sig och stå 1 kilo mer än vad man vill se.. Men nästa gång så ;) vad har vågen då att erbjuda? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0