massa siffror och annat

 
Hittade en blogg, http://goingsmaller.blogg.se/ vilken tjej! sån inspiration.
Jag har som slutmål just nu 65 kg. det kan tänkas att jag ändra mitt slutmål till 60 kg. beroende på hur jag känner mig/ser ut/trivs när jag är nere på 65. 65-70kg känns som en normalvikt eller hur jag ska uttrycka mig.
Jag stirrar mig inte blind på vikten, utan trivseln känns viktigare.

ibland kan jag tycka det finns motgångar att gå ner 10-15 kilo. vilket jag har kva till mitt slutmål 65 kg.
Men jag har gått ner mer än vad jag har kva att gå ner. så lika mycket till borde inte vara ett problem!
 
skillnaden är nu att jag börjat träna och röra på mig, och tycker det är kul!
 
något som är viktigt för mig som jag kollar på är BMI och fettprocent.

START
BMI 34.0
Fettprocent 47,5%
Fatmass 45,0 kg

NU
BMI 29.0
Fettprocent 40,7%
Fatmass 32,9 kg

Bör ligga inom gränserna.
Fat %  21-33%
BMI över 30 är övervikt, som jag ligger på nu 29, lätt övervikt.
dock är BMI bara något som finns mellan tummen och pekfingret jag kan väga 50 kg och vara 170 lång med ett bmi på överviktig. men det är ändå intressant att ha dessa ramarna att gå på.
 
 

köpte ett par tränings/cykelbyxor för någon dag sedan. de ska börjas användas flitigt! första gånger jag använder/äger ett par samt våga visa mig i ett par. lagt pengar på träningskläder, katching ;) känns härligt.

det bästa är att gå förbi spegeln och upptäcka grejer, oftast kommer alla aha:n krypandes. det är sällan bara förstå, oj wow vad jag gått ner i vikt. utan istället dessa oj, nu har tröjan töjt sig i tvätten.. eller vänta?
likadant för någon dag sedan, åh snygga axlar som tittar fram! kom dom över natten?
undra vad som krävs eller dessa hallelulja moments när man upptäcker sådana här små grejer. det är så roligt! känns bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0