förbannad

politik igen. men det är så att vi hade politik dag i skolan idag! det var mycket intressant måste jag säga. trots mina förutfattade meningar..

jag tycker att folkpartiet har haft bra grejer och blabla.. tills idag! neee fy sjutton jag har inte insett riktigt att dom är ett höger parti med tanke på vad jag läst? men jaja nog med det! jag förstår mig helt enkelt inte på folk som har tanke att rösta på blå:t, fp, moderaterna och liknande. anledningen till detta är! :

Dom blåa vill

1. sätta folk på plats enligt deras ekonimiska bit. man ska inte ha rätt att bo i centrum om plånboken inte säger så. och tvärtom. dom fattiga ska helt enkelt bosätta sig utanför staden! hur sjukt är inte det??? alla ska väl ha rätt att bo vartfan man vill!

2. dom vill dessutom ta bort möjligheten till att plugga vidare, eller rättare sagt plugga upp sina betyg efter gymnasiet, ta bort komxuv helt enkelt och tycker man ska satsa på gymnasiet när man går där.

ååh jag blir så förbannad. DOM BLÅ tycker alltså : om man misslyckas en gång, så är det kört för resten av framtiden. det blåa partierna unna bara dessa människor som tjänar mycket (och dessutom får betala mindre i skatt) plus att det aldrig kommer bli ett jämnstält sverige! inte om dom blåa ska ha makten iallafall.

det är vad jag tycker och jag förstår om ni kanske tycker jag är dum som sätter dom blåa såhär på plats men jag förstår inte någonsin och kommer aldrig göra, förstår inte folk som inte kan ha någon jävla medkänsla till deras med människor. vi ska väl ända ska ett samhälle där folket har någorlunda det lika bra! men istället vill dom blå göra så att vissa har det skitbra medans dom som har det lite sämre, alltså dom "fattiga" får hardet riktigt förjävligt!

NEJ synd att jag inte får rösta för då vet jag iallafall vad det hade blivit. mycket imponerad efter socialdemokraterna och deras "talare" fashai(?) från socialdemokraternas  ungdomsförbund, ingen har någonsin kunna övertala mig som han!

nu är dessutom min vilja att bli politiker ännu större. haha :) jävla egositer är dom blå!!!!


Kommentarer
P

Hyggligt många fel i ett och samma inlägg!

Alla i Sverige har väl rätt att bo var man vill, inte sant? Men om man inte har råd att köpa en 300kvm lägenhet på Östermalm så har man inte. Alla har väl inte råd att åka Merca heller? Var är problemet??



Och så det här med skatten, var i hela friden har du läst att rika betalar mindre i skatt? Det är uppenbart att du inte har en susning om hur samhället fungerar.

Men jag ska vara vänlig nog att upplysa dig om att det förhåller sig precis tvärt om, dvs de som tjänar mest betalar mer i skatt. 30% inkomstskatt på 50.000:- är betydligt mer än 30% på 20.000:- procentsatser nämligen så. Och den som tjänar över 384.600:- om året belönas dessutom med statlig inkomstskatt på ytterliggare 20%.



Jag slår vad om att du kommer rösta rött den gången du får rösta, rödingar brukar nämligen inte ha så bra koll och sprider lögner till höger och vänster.

2010-09-04 @ 18:22:18
Anonym



Vi skulle kunna ta som exempel att alliansen sen de kom till makten har ombildat 37000 hyresrätter i Stockholms län, 25273 av dessa i Stockholm stad. Hur många unga studenter tror du har råd att köpa en bostadsrätt egentligen? Och vad ska man göra då? Ta ett lån? Nej för det går inte eftersom det kräver fast anställning och vi lever i ett land där 25% av alla ungdomar är arbetslösa.



Och när vi kommer till skatt. Det är uppenbart att Emma syftar på skattesänkningarna. Skattesänkningar som de rika gynnas av. 10 000 i månaden extra för Reinfeldt varje månad medan t.ex. cancersjuka tvingas söka deltidsjobb för att sjukreglerna inte omfattar de med sjukersättning - bara sjukpenning.



Under en borgerlig regering förvandlas Sverige till ett osolidariskt land med ökade klyftor. De rödgröna satsar 12 miljarder mer till välfärden än alliansen. Det är tillräckligt som svar. FÖR HELA SVERIGE!



2010-09-05 @ 18:47:18
Anonym

Mitt inlägg var ett svar till "P"

2010-09-05 @ 18:47:54
"gilla"

GO P!

2010-09-06 @ 16:00:27
e

2010-09-06 @ 17:35:03
Emma

Svar till P: jaja.. även jag förstår att man inte kan bo någonstans man inte har råd att bo på. men man ska ha rättigheterna! jag var hyffsat förbannad efter denna dagen i skolan med tanke på vad POLITIKERNA SA! inte vad jag har läst..

det jag har skrivit är vad politikerna sa, vad jag la på minnet och vad jag tycker är förjävligt! jag har inte bett om din åsikt, men jag väntade mig en sånhär kommentar eftersom alltid någon ska komma och kladda. Men jag skrev endast vad jag tycker. om du inte gilla min blogg, vän dig någon annanstans :)

2010-09-06 @ 17:42:37
Svar till han/hon-utan-signatur

Oj vad hemsk Reinfeldt är som tagit itu med de ökade sjukskrivningarna istället för att bara förtidspensionera alla på en och samma gång (vilket gjorde att de som jobbade 60-70% fick ut lika stor del av sin lön som de som inte jobbade alls p.g.a. sjukdom och dyl.). Och det är fortfarande så att de som tjänar 30 000 och mer (anser f.ö. inte de som tjänar 30 000 i månaden som höginkomsttagare, men tydligen gör de rödgröna det...) betalar fortfarande 40% av sin lön i skatt, vilket gör att de får ut... 18 000 i månaden! Vilken motivation för ungdomar som vill vidareutbilda sig och kunna försörja sig utan någon man/kvinna vid sin sida!



Och förresten så anser jag att välfärd är sjukvård, skola, polis, domstol samt stöd till de svaga. Det är INTE några extraförmåner för medelklassen som biosalonger i sjukhusen, livstida konstnärslöner till någon som knappt gör någonting, pengar till friår, 6 timmars arbetsdag osv.



Nej, alliansen vill inte skära ner i välfärden, de vill att välfärden ska koncentreras till det den är till för och det de flesta svenskar vill att den ska gå till!

2010-09-07 @ 14:58:06
S

Anledningen till att de slopat Komvux, eller rättare sagt gjort att det bara ska vara till för de som hade IG på gymnasiet som vill ha möjlighet att läsa upp till G, var för att för många helt enkelt latade sig i gymnasiet för de visste att "om det gick dåligt pluggar man bara upp på Komvux!". Då tycker jag det är bättre att man försöker när det väl gäller istället. Finns ju redan särskild prövning om man vill plugga upp ett betyg, och har man varit deprimerad osv. under gymnasietiden kan man också söka in på fri kvot till högskolan. Sedan finns ju även högskoleprovet (vilket jag tycker är för brett, borde vara ett prov för varje utbildning istället).



Bara för att förklara varför ;) Sedan var det ju inte M och FP:s starkast lysande stjärnor som var på Törnströmska, medan Faraj är känd för att vara en oerhört vass debattör.

2010-09-07 @ 15:04:31
Emma

kan förstå dethär med komvux. men som socialdemokraterna säger, det är den tiden på gymnasiet, den tiden både vi människor utvecklas som mest både i kropp och själ. man kanske inte änns vet sitt bästa då och har antagligen inte samma drömmar då som när man är 30. då kanske du satsade mest på matten men borde satsat på historian eller språk.. det är inget man vet, och tur är väl det för tänk vad tråkigt om man hade vetat hur ens liv ska bli i framtiden!

har moderaterna änns tänkt på framtiden?



ja det var ju synd om fp då om dom inte kunde skicka en bättre kandidat, men om vi ska tänka så var det lika synd om Sd för deras kandidater var ju inte heller några klippor direkt.

2010-09-07 @ 16:18:20
URL: http://boppinbetty.blogg.se/
Johanna

Svar till S: Om jag inte minns helt hel så var M:s representant den högst ställda inom kommunen så där kanske du hade lite fel.



Faraj har precis gått ur SSU och står ni istället för Partiet och ska in i riksdagen.

2010-09-08 @ 12:35:55
URL: http://johannadalinda.blogspot.com
Johanna

Eller förlåt, jag kom inte ihåg vem från M som debatterade.

Men ute vid informationsborden stod iaf Karlskronas högst ställda, så tji på den om de nu inte kunde skicka in henne att debattera istället, om hon nu befann sig på skolans område.

2010-09-08 @ 12:38:48
URL: http://johannadalinda.blogspot.com
Johanna

Åh jo, nu måste ja säga en sak till (sorry emma om ja inte kunde trycka ihop allt i ett haha)



Men man behöver inte gå så äckligt hårt emot någon som kanske inte kan varenda liten term och varenda liten betydelse i vad som händer inom Sveriges politik. Klart Emma måste kunna få uttala sig om sina åsikter trots det. Eller var har vi yttrandefriheten?



Istället för att gå hårt emot henne kanske du ska säga varför du tycker hon borde rösta blått istället. Kanske förklara för henne vad allt betyder, som du nu tycker att hon inte vet vad det betyder?



(Om ja Emma som du sa: SD fick ju skrika efter representanter från Lund och Kristianstad, detta tyder väl på att de inte har flera skarpa politiker i K-na än deras högst ställda, Richard. Som för övrigt inte är så sjukt svår att vinna över i debatt. Om man jämför hur olika högt ställda han och jag är. Jag är en "simpel" SSUare utan någon benämning alls.)

2010-09-08 @ 12:44:52
URL: http://johannadalinda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0