goddag yxskaft!

hej bloggen, och alla ni andra! mina affärer börja gå bra och jag har sålt idag 2 par tights, 2 koftior, 3 linnen och 2 kjolar till Tobbes syster och malin har köpt den zebra randiga toppen och rosetten till håret av mig idag. det känns fin fin! än har jag inte fått pengar av elin, och amanda men hittils har jag tjänat typ 350 spänn :D jag är nöjd. plus att affärerna ännu inte är slut! spetströjan får jag nog såld och sen får vi se.kanske hittar jag mer jag vill sälja! jag behöver både pengarna, och utrymmet ;)

jag har köpt mig en liten minidator så nu är jag lite fattig därmed behöver jag också pengar för att ha råd att åka iallafall till West coast riot i sommar, det blir nog ända festivalen för min del. för sen flytta vi och det blir nice som fan ändå, just nu känner jag för att bara jobba gärnet och tjäna pengar, typ hela sommaren!

dessutom har jag funderingar på om jag ska byta till lärlingsprogrammet efter sommar, ska gå rektorn för lärlingsprogrammet så fort jag bestämt mig, det lutar ditåt men samtidigt som jag vill ta studenden nästa och år gå med min klass.. men också har vi bara ett år kva! det ä'r inte mycket. `MEN om jag byter, som jag gärna vill, tror jag? så är det tänkt att jag ska gå barn och fritid alltså gå som lärling tex på ett dagis och när jag går ut alltså ett år efter vad som är tänkt, samtidigt som 93orna helt enkelt. MEN MED EN UTBILDNING! och inom något jag gillar... hm detta är svårt som fasen. iförsig får jag betalt för att gå ett år extra i skolan och kanske hade jag ändå fått gå arbetslös hela det året efter skolan.. kom gärna med kommentarer, för och nackdelar för det är jag i behov av! :) puss alla fina.


Kommentarer
Anonym

du behöver ju inte gå om ett år för att bli något inom barn och fritid. det är bara att gå någon soft utbildning efter skolan; då har du också mer kött på benen så att säga. jag röstar för att inte byta, det är inte värt det!

2010-03-17 @ 17:41:57
zpray

jag antar att om du går lärling på bf så blir du "bara" barnskötare och idag utbildar de flesta barnskötare sig vidare till förskolelärare.. du tjänar mer och har lättare att få jobb tror jag. så jag håller med föregående talare, dock är det inte "soft" att läsa till något som har med barn att göra. ;) ask me i know! men allt blir ju vad man gör det till.

2010-03-17 @ 20:05:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0