25 mars

Alla människor har lika värde heter det, men ursäkta mig, och jag säger att det bara är ren bullshit. Om jag kör en gammal rostig ford så inte fan har jag samma värde som han i nya mercan i filen bredvid. Påstår du det så måste du vara religiös eller en jävla politiker. Innerst inne tänker nästan alla snubben i mercan har helt klart ansträngt sig mer det syns, smartare det ser man ju, lyckligare givetvis. Med alla dom påläggen så har man klart en bättre macka, missförstå mig inte det här är inget jag tycker är fel, jag vill inte ut och kasta gatstenar och skit, jag vill inte bli speciellt rik eller så allt jag ville var att bli han i mercan.


Kommentarer
Evelina

Jag tänker samma sak :) fast alla tycker jag är knäpp som säger att alla inte har lika värde.

Man jag tycker att alla har RÄTT till lika värde och det är långt ifrån att vara lika mycket värda.



Och jag läste ett inlägg längre upp om att ingen kommenterar, jag känner samma sak. Det värsta är när man lägger ner mycket tid på ett inlägg och så kommenterar ingen när man vet att många läser den. Man behöver lite respons så därför ville jag slänga in några ord här, fast nu blev det jäkligt mycket :)

2010-05-26 @ 22:28:18
URL: http://evelinandrea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0