mom



läser en artikel, eller fakta och andra grejer på internet om graviditeter, unga föräldrar osv..
nu får ingen tro att jag ska ha barn! haha även om jag hade velat. men jag tycker det är intressant helt enkelt och jag älskar små bebis och blir så glad av att se hur lyckliga folk bli av barnens leenden och deras små första ord. thats make me happy.

men jag tänkte att alla, ja då menar jag alla. säg någon som inte är kritisk mot unga föräldrar liksom?
min mamma är det inte. men många andra är det. eller många, ja rättare sagt nästan alla andra. tro typ 99% av sveriges befolkning är kritiska till att.

då vill jag påpeka att överallt visas det profisonella förklaringar på vad som är rätt och fel när det gäller människan.

 på den här sidan http://mkf.hig.se/_v2/me_mkva_ht09/Ung_och_gravid.pdf framstår det på enklaste sätt att vid ungefär 40 års ålder ökar risken för missfall, kejsarsnitt, för tidig födsel etc.. 
"Det är lättast att bli gravid som tonåring medan det blir svårare redan efter 20, men chansen minskar kraftigt efter 35"

Det är helt enkelt så att vi människor är menade att skaffa barn i tidig ålder och ta hand om våra mor och far föräldrar, det är det livet går ut på.. tycker jag. eller rättare sagt, om man ser tillbaka kanske 20 år eller mindre vad vet jag. så gifte man sig ungefär vid 20 års ålder och skaffade barn då med. det var ingenting som var konstigt. men om jag skulle gå och gifta mig nu och  skaffa barn hade jag fått hela samhället emot mig.





vi lever för hel*ete på 2000 talet och allt annat går framåt, förutom det här.. det viktigaste av allt(!) (om ni tänker efter) mänskligheten är det enda som går ett steg bakåt. eller snarare ta hissen ner till bottenvåningen istället för upp. folk är så kritiska och negativa, men det handlar bara om samhället och att det har förändrats. visserligen har ungdomarna också förändrats, men det handlar bara om en siffra. jag längtar till jag fyller 22-25 ungefär , tills jag sitter där med mina barn. då kommer tiden som jag väntat på. äntligen vuxit i min ålder, min person. även om jag saknar det där ekonomiska just nu..


BARA EN FRÅGA. hur många vill liksom inte ha denna lilla söta bebisen när dom kollar på bilden? bebisar luktar gudomligt. ha så små fingrar och naglar, jätte mjuka öron och så små och ömtåliga. finns ju inget mysigare än att ha en bebis i famnen.


Kommentarer
Baby Jane

Jag anser det inte vara negativt alls att vara ung förälder. Det är klart det har väl sina negativa och positiva sidor men är man positiv till barnet och vill ha det så är det absolut bara en bra merit till i livet. Även om man är ung. Själv skulle jag hellre vilja vara ung mamma. Det känns som om man är närmare sitt barn då, i både utveckling och tankesätt. Jag märker det tex. på mig och min mamma, hon fick mig då hon var närmare 35, vi har jättesvårt för att förstå varandra och sådär, även om det går ibland. Men min pojkvän och hans mamma, hon var ändå ganska ung då hon fick honom, den relationen är helt annorlunda.

Men ja, jag skulle kunna tänka mig att vara ung mamma. Fast vet inte om jag vill ha barn ens. Sånt orkar jag faktiskt inte tänka på, än.

Vilket luddigt inlägg det blev .. haha

2010-06-24 @ 00:10:55
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0