recension

av Kommisarie Späck

Eftersom att filmens regi handlar om att vara en parodi på filmerna Beck och Irene Huss, [observera ordet parodi]

så ger jag filmen 4 + av 5

filmen är en komedi, och det är inte vilken humor som helst. det är fredde granbergs humor. men för att som sagt vara en humor film tycker jag att vi slår klackarna i taket och hurra för filmen!

"den var sinnesjuk"

dom första 2 minuter innehåller lika många skämt som det annars brukar vara i en hel komedi film, om inte mer! man får helt enkelt ont i käkarna första tiden för att man bara sitter och skrattar.
det som är kul, är riktigt jävla kul helt enkelt!

det är den sjuka humorn jag gillar. det är den humorn som inte är tillåten som är den riktigt riktigt roliga!
ja som sagt här sitter jag ett troget gammalt fredde granberg fan men ändå måste jag säga er att ni måste gå och se den!


taget ur dagens nyheter.
"Fredde Granberg verkar äntligen ha begripit (vilket han inte gjorde under Ronny & Ragge-tiden) att en scen inte blir rolig bara för att en person är tjock och talar provin­siell dialekt. Däremot vet han att följande saker definitivt är roliga: små hundar som blir överkörda, bistra poliser som visar obduktionsbilder för en lågstadieklass och Markoolio som blir skjuten med hagelgevär."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0