varför just jag?

ja då undrar jag.. varför just jag? ska till farbror doktorn imorgon, bup OCH till käkkirurgen på besök för att visa upp min tand som inte växt upp som den ska och senare operera bort den någon gång.

men på tal om rubriken, vad har gud emot mig? om han nu finns förstås.. jag förstår inte, allt händer verkligen mig. om man ska se det från den sidan att det inte drabbar folk i min närhet någonting, utan endast är jag som drabbas.
klart man undra, vad är det som är fel liksom.. varför just jag? alla andra verkar må så bra. världen är en orättvis plats.

1. jag har gått hos bup i säkert 3 år därför att jag alltid i stort sett varit deprimerad, därmed käkar jag medicin emot det och en högre dos än "normalt"

2. jag äter tabletter mot världens värsta mensvärk, alltså jag dör typ varje gång jag har mens för att jag får så satans ont om jag får uttrycka mig så... jag skulle kunna ta livet av mig den veckan jag hade mens, men istället skjuter jag upp att med ppiller och ha typ mens 2-3 gånger om året, alltså inte bra ju..

3. äter medicin mot magkatarr, att min magmun inte stänger sig riktigt och det gör att jag får upp mat och så, alltså spy ungefär varje gång jag böjer mig fram, men det hjälper mot medicin. men när jag precis ätit och så kan jag tex inte göra något direkt som gör att jag behöver böja mig fram för då spyr jag.

4. jag har dåligt järnvärde, och orkar inte lika mycket som en "normal" människa. alltså saknar typ blod i min kropp.. eh fattar inte riktigt men det är inte bra iallafall.

5. jag har dålig lever världen, levern* alltså. eller ah.. det är ofta den alkholister har problem med om ni inte visste det, 16 år och dålig lever.. det är inte så bra. men pga av all skit medicin jag proppar i mig.

6. jag har migrän och käkar alvedon och liknande, minst 1-2 gånger i veckan!

Och som sagt, imon ska jag till doktorn igen för att jag är alltid trött, ingen livslust även om jag i min "deprissions" period mår bra, det kan jag säga så handlar det inte om det. att jag inte känner för så mycket, och gått upp i vikt utan att jag direkt gjort något, jag märker inte så mycket eller tänker inte på om jag är latare eller så än andra, men min mamma tänker mycket på det och folk har frågat om jag är sjuk.. att jag är blek och se allmänt trött, sliten ut typ.. därför ska jag till doktorn imon som ska ta en massa prover på mig, kanske har jag fel på min sköldkörtel också eller kanske struma, struma är en sjukdom som behandlas med medicin också, det handlar om ämnesomsättningen och att man inte kan styra över sin vikt typ. ärligt talat vet jag inte, men hur kul är det att gå upp i vikt liksom.. men men kanske inte det jag har, hoppas inte på det! men hade varit fint att få en medicin som jag blev smal av på så sätt.. för så jäkla mycket äter jag inte.. det hade kanske samtidigt varit skönt att ha ett skäl, varför jag gått upp mycket i vikt osv..

jag skriver detta här på min "rätt så privata blogg" för att dom som läser, eh nu vet jag inte riktigt vilka som läser men det är inte merän 20 pers iallafall haha.. det är mina närmsta vänner och några till, och inga direkt jag skäms över detta jag skriver. antagligen känner jag dig lite grann, eller mycket och detta är helt enkelt ett lättare sätt att förklara varför jag är som jag är.. helt enkelt.

Sen vill jag påpeka en sak, som jag inte skulle prata om öppet. HAHA men det var olika åh, vad säger man.. symtom för dålig sköldkörtel.. tyckte typ 8/10 stämde in på mig, vad jag var säker på då vill säga!
och ett av dom är att jag har fått dålig sexlust, det kan tobbe intyga..  jaja det är inte så roligt, jag tycker det är jättetråkigt och mår dåligt över att jag inte kanske kan tillfredställa honom när han vill men jag känner inte för att.. dessutom är jag så trött hela tiden, verkligen hela tiden och därför om jag tex lovat något eller sett framemot en mysig kväll med min baby skiter jag i det för att jag helt enkelt somna istället. det finns inget värre än att tvinga sig vara uppe när man är trött. så jag hoppas därför att det sker något imon hos farbror doktorn, synd bara att det är en kille.. det är ju jobbigt :( men så att tobbe inte tröttna på mig efter denna lång tid tillsammans.. fast han är nog van vid hur trött jag är, men endå! Baby tob, jag vet att du kommer läsa detta och jag älskar dig! du är finaste människan ♥

oj detta blev mig ett långt inlägg.. men med tanke på att jag inte skrivit på länge så hoppas jag ni tagit er igenom detta, och det har ni väl gjort om ni läser dethär! ;) haha.. ha en bra helg.

ps. nästa fredag åker jag till Turkiet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0