jag blir lite galen

jag har aldrig några pengar, det ända jag får är studiebidraget varje månad och hur mycket är det, bara 1050 kronor.. det räcker inte långt. hade pengar i sommras för att jag jobbade i vintras, annars hade det också varit kört, så jag är glad att jag jobbade där då.. men pengarna vara som sagt inte länge. men nu blir jag galen, jag vill i stort sett inget hellre än att ha ett helt okej roligt jobb där jag tjänar lite pengar för att jag inte ska behöva gå utan eller skämmas för att jag inte har med om det dyker upp någon rolig aktivitet som man vill hänga på, men inte kan för att jag inte har några pengar.. seriöst, jag har aldrig pengar! fråga min mamma om den saken tillexempel. och grejen är att jag inte förstår vad dom tar vägen.. vad gör jag egentligen för pengar? antagligen är det inte så värst mycekt att dom hinner ta slut innan jag tänker på att. alltså vill jag ha ett jobb! för det finns inget värre än att hoppa över saker pga av ett sånthär problem. vad är det för värld vi lever i kan jag tillägga, det är fasen inte mycket pengar man ska kunna leva på...

och det här med jobb, hur ska jag hinna med det när jag redan går i skolan, har pojkvän och behöver gå och träna, man hinner ju inte leva? det är bara 7 dagar på en vecka och 24 timmar på ett dygn, en helg är bara 2 dagar, en och en halv? i stort sett. hur ska detta gå? hur ska jag klara mig? varför är detta sånt stort problem för mig? är det det för er? det här är inte vad jag kallar liv för det är så jäkla tråkigt att inte kunna göra och köpa allt man vill. men grejen är att jag hinner ju inte med alltihopa, jobb, skola, pojkvän, träna.. sen vill man väl ha någon fritid också?

skitliv.

ÅH jag kan börja gråta, facebook funkar inte heller, men allt annat funkar! varför funkar inte facebook? och varför vill jag alltid som mest in på just den sidan som inte funkar vid sånna här tillfällen??? vad har han där uppe emot mig?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0