Tänk vad en bussresa kan orsaka

                                                                                        dagens blogginlägg!


Åkte in till skolan och gjorde ett matteomprov, sedan gick jag på stan en runda och införskaffade mig ett par breda svarta hängslen och ett svart ribbat linne på lindex, min tanke, tänk att det kan vara så jäkla svårt att hitta ett helt svart vanligt  linne varsomhelst, det finns ju inte någonstans i hela jäkla stan, visserligen är det inte största staden.

Sitter hemma nu och kollar vi på saltkråkan som går på tv, åh vad jag älskar astrid lindgren. vad vore världen utan henne? visseligen är hon död. men hon har funnits, och nu känns det rätt tomt. jag kom ihåg när hon dog!           

På bussen påväg hem slog min tanke! det första jag tänke på var, jag mötte min kusin blandannat, observerade att han hade på sig en jacka med lite olika rutor med färger. jaja tänkte inte mer på det. sedan när jag hoppat på bussen kom 2 killkompisar på, alltså inte kompisar till mig men dom var kompisar till varann. dom hade också färgglada tröjor, ni vet en färg på luvan och armarna och sen en färg där fram och en färg på ryggen, ungefär. alla har sånna tröjor nu för tiden.. inte minst alla killar, många tjejer med. fast mest är det killar. jag stör mig lite på det, men det är väl mode. 

Det andra att jag tycker det är lite otäckt att åka med den busschauffören som bara har en hand,
      inte något mot honom personligen, men tycker det är lite lustigt att han änns kunnat bli busschaufför. det kan väl inte direkt vara säkert för alla passagerare? han har inte riktigt kontroll.
jag kan inte merän att sitta och stirra och kolla hur han undgår allting, prata i telefon samtidigt som han kör, osv.. och så mitt på infartsleden. jag blir lite rädd faktiskt, tänk om jag bara hade haft en hand, få hade nog inte jag vatt så jäkla bra på att köra buss inte!

Sedan så hoppade det på en klen lite gubbe på bussen, med rullator, och plånboken i bakfickan. det tog lite tid innan han stält av sig rullerirullen, stödja sig fram genom att ta tag i vartenda stång på bussen, hoppade sedan av vid slottsbacken, ni vet där vid rusta. jag funderade på, när jag blir gammal, dock vill jag inte bli gammal, men den dagen då den kommer uppskattar jag nog den merän vad jag tror nu. men att bli nerslagen! jag tro inte jag har en chans nu om jag blir nerslagen, bestulen eller vad det nu kan va.. tänk jag gammal och klen med rullator, och går ungefär 2 km i timmen. hur ska en stackars lite dam klara sig? visserligen hoppas jag inte på att någon liten pensionär går runt och oroar sig för sånthär, men endel finns det nog. och självklart ska man inte behöva oro sig att bli nerslagen. men tanken finns där, och idioterna finns. jag brukar själv alltid skämta om när jag inte har pengar, "vi får helt enkelt råna en pensionär" . enkelt, och lätttilgängligt. men då vill jag observera er med detta att jag skämtar!      sådant samhälle alltså.

tänk vad en bussresa kan orsaka, dagens blogginlägg!

Ciao.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0