Memories

Social Distortion                                                                                                        Frihamnspiren @ West Coast Riot 2009

  

det är över nu
 känns underbart att ha sätt dom. nu kan jag stryka över ena pricken på min "måste göra innan jag dör" lista.
det var mycket fint, sorgligt att det kanske aldrig blir igen, det vet man inte. märktes att Mike inte är ung längre, (säger jag som aldrig sett dom innan, vad har jag att gemföra med?!) jo, internet. jag har kollat ut och in på allt som är med Social Distortion några gånger i mina dar.

Men det är bara fina minnen, bara fina.

behöver jag säga mera? det var underbart!  vi stog halv 10 och kollade på Aggrolites, som var superbra men tyvär bara en kvart på oss innan Social Distortion börjar, springer jag och tobbe bort, dom har redan börjat med första låten. jag känner hur lycklig jag är, ögonen nästan rinner på mig och bara mummlandes, ååååhåhhåååhåhå ååh vad underbart. åh.... när vi kommer fram, jag får syn på Mike Ness, som då är den viktigaste. jag får se han mitt framför ögonen livs levande. helt underbart. om ni sett eller ska se ett band ni älskar och gråtit, mått dåligt för och trot ni aldrig skulle få se. då förstår ni, om inte så nae synd för er. det är underbart.

Onsdag
Efter några härliga dagar i Göteborg mår jag bra, tänk på så mycket roligt jag vatt med om på så kort tid och att då att sett Social Distortion, det är fortfarande svårt att fatta. men det kommer väl om ett tag, och nu är det inte länge till Hultsfred, men det ska vi inte snacka om nu!
första dagen när vi kom upp till Göteborg då chillade vi bara, haha gick och satte oss på en mysig pub med fin inredning och sådär mysigt, nästan lite scottskt, och irländsk med bar och stolar som såg ut som träd hah nej inte träd men av trä och ah jag kan inte förklara, fint var det. medans jag skönk ner djupt i soffan, beundrandes av engelskmännen som suttit på puben i 4 timmar, spelat samma låt hela kvällen berättade bartendern, han var trött på det. men för att sitta där, 1-2 timmar som vi gjorde, var det undebrart. precis sån musik jag gillar, perfekt för en mysig kväll, men irländsk musik, alla möjliga instrument hade dom, och jag var helt stum redan första kvällen när vi satt på puben, hah då visste jag vad jag hade och vänta, det var då jag inte sett Social Distortion ännu.

Torsdag
West Coasti Riot, vi åkte spårvagn ut till frihamspiren hela gänget, 14 pers tror jag vi var. men mötte sedan upp några andra galningar när vi kommit på plats. jag ska fatta mig kort annars blir det ett sjuhundrans långt inlägg. men en kväll med bra musik, då vill jag säga att Aggrolites, dom var bra, superbra egentligen men jag stog bara och kollade på klockan, som sagt en kvart hann vi bara kolla för att senare se Social Distortion, Och Gogol Bordello, helt crazy, jag tycker alla borde se dom. även om jag var lite trött och inte dansade så mycket just då var det verkligen en show att bjuda på, dom fanns alltid något att titta på, som tjejer som dansade galna danser eller någon konstig liten sångare som kom från ingenstans med spindelmannen mössa. äsch, jag säger det bara, KOLLA UPP DOM! Gogol Bordello, ett toppen band!

Fredag
Liseberg, kan man säga, för nästan första gången i mitt liv, varit där en gång när jag var så liten att jag knappt minns att själv och en gång på skolresa i 5an, och hur liten var man inte då, alltså jag minns ingenting! bara att jag åkte uppskjutet, så jag tänkte vafasen om jag vågade det när jag gick i 5an så gör jag det nu.. synd bara att jag kom ihåg det, för det fick mig att åka den,. och det var det värsta valet jag gjort i mitt liv tror jag, förutom dom 2 gångerna någon lycktats få upp mig på frittfall! Fy fan. säger jag. uppskjutet, som inte såg så högt ut var högre än vad jag trodde, och höjdrädd som man är, skiträdd sitter och skriker samtidigt som jag har 2 lugna killar bredvid mig som bara förvånas utav utsikten, haha usch. helt skakis, ångra just vad jag gav mig in på, mår fortfarande dåligt, att man kan ångra något så, att man åkit, det är lite lustigt, gjort är gjort skitsammma jag behöver inte göra om att, men jag ångrar det. faktiskt. trots det åkte jag kanonen, som både går upp och ner och hur snabbt som helst, stog och gamade hela kön om vad jag håller på med, hur vågar jag och nej jag kommer dö.. så överlevde jag trots allt, den var skitråkig, gick hur snabbt som helst så jag hann inte med på vad som hände, jag blundande och tyckte inte det var otäckt att åka upp och ner, det tog slut så snabbt så jag tycker det var löjligt. men fastnade med foten medans vi åkte (alltså i vagnen) men inte på något konstigt sett haha så det är okej, och vred sönder mina armar så dom har jag ont i och spände mig så mycket så jag fick ont i mina ben.. ingen bra karusell. den är livsfarlig. och jättetråkig.
sedan åkte vi hem, och vi hade det mycket bättre än ni någonsin kan ana. och nu blev det väldigt mycket text, hoppas ni orkar läsa. det är lördag och jag är rätt trött, ska bli skönt att vila några dagar, en vecka ungefär för sedan dras det till Hultsfred och Dropkick Murphys WOOOHO.

för övrigt köpte jag en zebra randig kjol på west coast området och en tygväska.
och sen om ni inte visste har ju Michael Jacksson dött, men det bry jag mig faktiskt inte om så mycket. tycker bara det är lite coolt, som vad han gått igenom trodde jag han nästan var odödlig?

hej hopp i löven


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0