kung för en timme.

Trött hela långa dagen, lätt irreterad. och inget vettigt alls händer på dom dagarna.  det är måndagar jag pratar om. och jag hatar dom! man vet att det är en heeel evighet tills det är fredag igen, man måste vänta på att det ska bli onsdag, som är också en av dom drygaste dagarna i veckan. och när man väl kommit så långt måste man vänta ytterilgare någon dag innan det är fredag, då man måste ha idrott och fuuuucking multimedia. heh jag är så positiv.
men nej, idag är jag det då inte. ngo en av dom värsta dagarna i mitt liv, eller inte kanske. men så sjukt irreterad har jag vatt. och allt beror då självklart på ordet, alla känner till att. alla vet att, SKOLAN!
jo, jag går då mediaprogrammet, ja om vi börjat sådär och börjat prata om media. så, VAD ÄR MEDIA FÖR DIG? för mig är det, tv, radio, tidning. jaa, precis om du inte tycker likadant så snälla hör av dig! iallfall, nu fortsätter jag. jo jag har då valt mediaprogrammet för att jag senare velat bli något inom tv, ah typ programledare. det är något jag alltid velat bli, men visst tveka man och har andra drömmar som att bli rockstjärna ibland. iallafall, för att bli det. eller om man inte råkar halka in på ett bananskal helt jätte fint och smack sitter där framför kameran osv.......... så måste man bli journalisT! JOURNALIST! Det är iallafall vad dom flesta programledare är utbildade till. men nu är det såhär på min jäkla skola att dom kommit på någon jävla lustig ide att dom ska satsa på speldesign och därför tatt väck textkommunikaton och foto som profil eller inrikting. FÖR ATT SATSA PÅ SPELDESIGN och SPARA PENGAR. men då har jag ännu en fråga, vafan har speldesign med media att göra? om vi ska tänka lite långsökt. textkommunikation som leder till ni kan det, bla--> journalist. ja som sagt, det är media. jävla dåligt dom tatt väck det. och för det inte är tillräckligt med folk och blabla. vafan är det här för jävla stad egentilgen. det finns bara en media klass i varje årskurs och vad förväntar dom sig, vi är 32 i klassen, dom andra mediaklasserna är tillochmed mindre men 32/4 (alltså 4 profiler, som vi en gång i tiden hade) blir ungefär, 8 ehh jag orkar inte räkna. men vi säger 8. och ibland kan det vara så att flera vill det än vad några vill det, så det blir inte riktigt mycket folk i varje grupp för att kunna ha kva alla. men vafan åååh jag bilr så irreterad.
för det förstA! kunde vi inte få information om detta innan vi började på mediaprogrammet!?! ja och för det andra kommer jag inte på nu det är så mycket i mitt huvud just nu. men jag hoppas ni förstår man är irreterad liksom. men jag ska fan kämpa för det här, tv4 har dessutom satt upp sin första skylt nu och det sitter en 4a på ena väggen mot hoglandspark. wooho, framsteg.. programledare eller inte, jag ska bli det! om inte, så vetifan vad jag ska göra med mitt liv... jävla skit.

nu sitter jag här och funderar på om det va något mer jag skulle klaga på, men det kommer jag inte på just nu. kan ju istället ta något som är roligt för en gångskull. jo det första roliga, idag lärde jag mig spela 4takt på trummor och även att dra till med en truddelutt där emellan. så otroligt glad blev jag. jag har ingen taktkänsla, men nu hedanefter. vill bara spela trummor hela tiden. haah och om jag inte bli programledare, ja varför inte.. frivillig trummis till ett band. jag är här! öppen för nya möjligheter, ehehehe. det andra roliga, jo att jag fått min lön från posten. 4700 kronor ungefär, kommer inte ihåg just vad det va på 10talet. men visst låter det underbart. och enftersom jag inte nu för tiden spenderar några pengar? nejdå det finns ju inget att köpa.. som jag vill ha, som är snyggt. som är jag!
men, nu jävlar tänkte jag dra på festivaler i sommar. om ni känner att det är kris. att ni just vid ett ögonbilck skulle behöva en vän, som jag dock inte hoppas ni använder mig för bara för att jag har pengar. men jag åker gärna med på alla festivaler ni kan hitta. iår ska det bli party! aldrig haft såhär mycket pengar som jag har nu. dessutom 2000 på mitt konto jag kan använda med. thats a halleluljah moment!



Kommentarer
Johanna

Allt det här med media är så jävla förvirrat, det är så störande. Allt bara ändras och de är orättvist när de kommer med infon nu!!!



Visst, de kunde lägga till speldesign.. Ger födmoligen massa cash när man jobbar som det.



MEN de kan väl för fan inte ta väck foto ?!?!?! De är ju typ halva media ?!

2009-01-26 @ 21:47:22
URL: http://waoffwaoff.blogg.se/
gabbidenbra

hey , du ska till emmaboda arvika tkr jag :) va med mej ! vadå fucking speldesign ? öööö , dom tänker hur ? åå jag har datorkunskap nu . bjs tråkigt äre . vad har de md bild att göra liksom ? ska man måla en tekning om hur man trycker ner enter ? bajs äre . jag vill prata nu därför komentaren blir så lång ? kan jag ringa ikväll ??

2009-01-29 @ 14:13:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0