rosettfrisyren

nu har även jag lärt mig! sökte runt och fick resultat direkt, testade och poff. det var hur enkelt som helst.



1. Sätt upp det håret som du vill göra en rosett av i en toffs, där du vill ha rosetten!
2. Därefter delar du håret i tre stycken delar, den mittersta kan vara något mindre.

3. De två slingorna på sidorna fäster man in vid snodden med hjälp av hårnålar. Den mittersta delen får hänga kvar.

4. Därefter tar man mittenslingan och drar över gummisnodden. Gör ett hål i det uppsatta håret och dra igenom öglan så att håret kommer ut på undersidan.

denna förklaringen låter rätt så svår tycker jag, det enklaste är om du helt enkelt testa dig fram och gör att någorlunda likt förklaringen så det blir bra, och du är nöjd själv!  du kan göra hur många rosetter du vill beroende på hur många du vill ha, du märker att det är jätte enkelt att göra rosetterna, men kanske blir det lite jobb för att få dom perfekta! och dom blir ju så söta. jag testade först med att sätta upp hela håret i en rosett och det blev nice. sen testade jag en liten bara mitt uppe på huvudet och satte upp det andra, det blev ännu finare! :) ändå blev jag lite besviken att det inte var merän detta, att det inte var svårare.. jag som gått länge och undrat..

   

jag är då inte världens rosett maker! det var första gången jag testade och visst kan jag göra det bättre om jag så vill det nästa gång. men tyckte det var lite kul.

tjoho.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0