Godmorgon.



Sitter här och gäspar lite grann, lyssnar på Elvis underbar jullåt. och tänker över hur jäkla mysigt det är med julen. jag gillar inte att det är kallt och att ta på mig vinterkläder. känner mig inte bekväm med vintern på de sättet. men stämningen, just julafton. att få lyssna på julmusik, mörkret ute och att det är varmt inomhus. baka pepparkakor och lussekatter. ååh, va mysigt. Snö gillar jag inte heller, för det är bara jobbigt när den ska försvinna. men snö på julafton tackar jag inte nej till. även om det inte är november än, förens om en vecka kan jag säga ändå att jag längtar tills det är deccember jag fyller år, julafton och så stämningen som är underbarast ju. Dom flesta säger att det inte känns lika speciellt med födelsedag och julafton som det gjorde när man va liten. men det tycker jag det gör. jag älskar när man ska träffas hela släkten på julafton och bara ha mysigt. och så kalle anka då. de är ju tradition att kolla på de. hah, ja jag är en liten svenne som tycker att traditioner är något viktigt och roligt! det är roligt med något speciellt och att man en dag om året gör ungefär likadant som förra året, det är de som är det speciella tycker jag.

Jag är så irreterad på våra stationär dator uppe, som inte fungerar ett jäkla dugg!
nu sitter jag vid mamma och pappas dator för att jag ska egentligen skriva på en saga som ska lämnas in efter lovet. men på tal om stationärdatorn så ja, den har vatt strulig länge. säkert virus. eller jag är säker på de. men nu när jag startar den tar det åratal att änns komma igån och sen nu imorse när jag skulle sätta på den startades den om av sig själv säkert 8 gånger. om och om igen. jag stängde av den för att testa om det gick bättre att starta om den igen. nej icke! ååh, min musik förvinner. mina bilder. mitt liv! :(((((((((

OCH SIST MEN INTE MINST! DE VA UNGEFÄR 2 VECKOR SEN VI SKICKADE EFTER MIN JACKA NU. MEN VAFAN HÅLLER DEN HUS EGENTLIGEN????? DEN KOMMER JU ALDRIG!!

nu ska jag skriva klart min saga, den ska handla om en tomte som tar ner mig i underjorden och visar hur dom har de. sen är december slut och då åker tomtarna till nordpolen igen! hahah, jag har noll fantasi!

PZ!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0