rassle punk rock


Nu är de den 3e maj.
1 månad och 9 dagar tills skolavslutningen, sen slutar jag 9an :) ska bli himla skönt.

I onsdags va de Varlborg, och 30 april.
Dagen började med att jag åkte in och träffade Gabbi vid tågstationen vid 3. mycket kul att träffa henne. va i julas sist. vi gick och åt på glassiären där jag tog marängswuiss (stavning :s) och den va skitgod, testa den nångång! ;)
vi åkte sedan hem, va hemma ca en halvtimme, max en timme. sedan tog vi bussen till stan igen, på vägen hoppade Tove, Emma, Malin och Josefine på. vi drog oss sedan ut till Saltö och startade en engångsgrill som inte villle fungera, så vi startade en annan.. som inte heller ville fungera. men sedan så tänkte vi att vi kunde försöka oss på den grillen som redan va gjord av några andra små naturknutta, men inte gick de heller.
man när vi satt där, med hungern i halsen och tålamodet nästa åt nått helt annat håll. ja då, då kom de en kille i ca 25 års åldern med en hund. han räddade oss i nöden kan man säga, och hjälpte oss att tända grillen. han bara slänge på några tändstickor och poff så hade vi en eld. jesusamalia, vilken duktig kille. vi bugade och bockade.
sedan så trillade han på sin hund.. de va visst lite synd om honom, och pinsamt måste de med vatt.. stackars kille.

när vi suttit och frysit en stund på Saltö och vi käkat några korvar så drog vi oss in till stan och satte oss på redlight. de började regna, och så va de varmt inne :)
när klockan va 11 kanske så drog vi ut till Fisken och kollade på när Sofia och några från pingstkyrkan dansade.
medans vi stog där och kollade så kom de fram en tjej med böcker i handen och erbjud mej en bok, jag frågade va de va för bok. och hon sa en bibel. dum som jag va så började jag skratta. för jag tänkte, en bibel. vafan ska jag ha de till. men hon gav gabbi och malin en bok , (jag tror hon blev lite små irreterad att jag kunde förolämpa bibeln såhär mitt framför en troende). men sen så fick jag en iallafall, även om jag så ville eller inte. den fick ju trotsallt plats i min väska..
sen åkte vi hem. de va kallt, de regnade. och så va våran varlborg, i princip.

        image39  image40
         

tror det eller ej, jag har faktiskt läst lite ur bibeln, men de står mest knäppa saker tycker jag.
man blir ju helt förvirrad och de verkar så läskigt att vara så troende. huh. ni kanske tycker nu att jag snacka skit om kristendomen och allt va de är. men de skrämmer mej lite faktiskt.
jag har faktiskt tänk på om jag seriöst skulle läsa igenom bibeln och sedan försöka sätta mej in i att. men de går inte. jag förstår mej inte på att.
om gud vill att jag ska tro på han så får han först bevisa att han finns.

__________________________________________________________________

nu sitter jag mest och längtar efter sommaren, och rassle rock.
de är helt otroligt va massa bra band de kommer dit.
och de är otroligt att de är så billigt oxå.
check it out !      www.rasslepunkrock.se

en sak som är sant, men tråkigt. de är att jag och mina nuvarande kompisar inte direkt har samma musiksmak. och inte vill gå på samma festivaler. så de blir lite tråkigt. hoppas bara jag får massa goa klasskompisar på gymnasiet då som gärna skulle dra med på en punk festival. ;)



denna lov/lediga veckan är snart slut, och snart börjar skolan igen.. :/

Puss,punk&ska
/Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0