allt mitt tänkande leder nått vatt, kanske åt fel håll. kanske inte.

jag är  ingen fulländad bloggare. jag har inte så mycket att skriva, sedan så är jag inte så bra på att heller.
Men jag har tänk, och jag ska bli bättre på att.

de har både vatt påsk, snö, och nu är vi isnart inne i tredje veckan i april.
På onsdag ska vi ha Engelska nationellt prov, uppsats..

Det är lite merän 8 veckor tills jag går ut 9an, 8 veckor av mitt liv. Som egentligen känns hur länge som helst. jag orka inte med de här längre. alla lärare, föräldrar och allt vad det är som sätter press på en. kom igen, bara 2 månader kva! visa va du går för nu då!
jag orka verkligen inte, jag har kämpat i princip varje dag i hela 9 år i skolan. okej, jag är inte den enda. men här skriver jag hur det är jag känner och inte någon annan, för det vet jag inte.
men jag behöver verkligen omväxling i min vardag, med nytt folk. jag är trött på Svettpärlan i det stora hela, de är klart en bra skola men jag antar att de inte är en skola för mej, jag är passar inte in där. jag har egentligen aldrig riktigt känt mej hemma där, även om jag gått där i 2 år när jag slutat. jag tycker den är alldeles för liten och man känner sej fängslad och överbeskyddad hela tiden, jag klarar mej själv.

De känns verkligen som en helt ny värld kommer öppna sej när jag kliver in på gymnasiet, jag ser verkligen fram emot att. och jag ska göra de bästa av vad jag kan för att jag inte ska ångra mej.
men nu kan jag bara längta, längta till något jag tror kan bli bra. jag tror de kommer bli bättre för mej och att jag kommer utvecklas mycket som person. jag hoppas verkligen det!

/ Emma



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0